Wydanie: PRESS 09-10/2020
Sekcja specjalna: Telewizja & Wideo Trendy
Czy zobaczymy jesienią programy z udziałem publiczności? Nadawcy telewizyjni szukają sposobów na zdobycie młodego widza, dlatego serialowy maraton czeka nas nie tylko na ekranie TV, ale i w platformach streamingowych. W najnowszym wydaniu specjalnym „Telewizja & Wideo Trendy” wspólnie z Nielsenem analizujemy wskaźniki oglądalności w pandemii.
Wyjaśniamy też przyszłość badań jednoźródłowych i reklam programowanych pod określonych użytkowników.
- Dłużej, częściej i inne niż dotychczas pasma i programy - w trakcie lockdownu zmieniły się nasze nawyki oglądania telewizji. Wraz z ekspertami z Nielsena szczegółowo analizujemy i opisujemy, jak bardzo telewizja okazała się czułym barometrem zmieniających się restrykcji w okresie pandemii.
- Specjalistę ds. mediów i badań Richarda Marksa pytamy o to, jakie sposoby mają zagraniczni nadawcy telewizyjni, żeby przyciągnąć przed telewizory młodego odbiorcę. I jak utrzymać fanów futbolu przy pustych trybunach.
- Dwugodzinny program WP uruchomiony w czasie lockdownu miał łącznie 125 mln odtworzeń. Chętniej oglądaliśmy także wideo na Onecie czy Gazeta.pl. Jak bardzo przełożyło się to na realne zyski? Odpytujemy największe portale i sprawdzamy ich strategię na przeszłość.
- Robert Bednarski, dyrektor z Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią, przekonuje, że wideo w sieci dopiero się rozkręca. Marketerom podpowiada, jak skorzystać z tego rosnącego trendu.
- O badaniu jednoźródłowym słyszymy od dawna. Szefowa Nielsen Media Agnieszka Gosiewska wyjaśnia, jak to z nim jest, i przekonuje, że dla rynku lepsza byłaby integracja różnych badań, bo uwzględniając specyfikę każdego medium, trudno potraktować wszystkie jednym miernikiem.
- Przyszłość addressable TV. Na rynku amerykańskim reklama targetowana już działa. Co musi się zmienić, żeby wprowadzić ją w Polsce?
- Zakup mediów w czasie pandemii przyspieszył, a agencje mediowe dostosowywały swoje oferty na bieżąco. A Nielsen razem z GfK Polonia uruchomił projekt łączenia danych. Dzięki temu narzędziu profilowanie reklam TV może być jeszcze bardziej efektywne.
- Skuteczna kampania digitalowa może być jeszcze precyzyjniejsza dzięki analizie efektywności w czasie rzeczywistym. Prezentujemy i analizujemy najciekawsze case study.
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter