Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2020

Taktyczne milczenie

Dziennikarze nie mają wielu zastrzeżeń do tekstu „Gazety Wyborczej” o zarzutach wobec syna Jacka Kurskiego, ale inne media tego tematu nie pociągnęły. A najważniejsze stacje telewizyjne nawet o nim nie wspomniały

Tekst „Koszmar Magdy w leśniczówce” Żanety Gotowalskiej i Piotra Głuchowskiego w „Gazecie Wyborczej” (21 lipca 2020 roku) opisywał, że dziewięcioletnia Magdalena – córka Lucjana Nowakowskiego, byłego asystenta europosła Jacka Kurskiego – miała być molestowana i gwałcona przez syna prezesa Telewizji Polskiej, Zdzisława Antoniego Kurskiego. Wszystko miało się dziać w latach 2009–2012 w leśniczówce, w której zaprzyjaźnione przez lata rodziny Kurskich i Nowakowskich często wspólnie spędzały wakacje.

Dziewczyna przypłaciła te doświadczenia depresją, leczeniem w szpitalu psychiatrycznym i próbą samobójczą. Sprawa molestowania została dwukrotnie umorzona przez prokuraturę podległą Zbigniewowi Ziobrze, dawnemu partyjnemu koledze prezesa TVP.

Artykuł „Gazety Wyborczej” przeczytali w mediach prawie wszyscy, a mimo to wywołał relatywnie słaby odzew i na tylko krótko przyciągnął uwagę Polaków. Z danych Google Trends wynika, że hasła „Zdzisław Kurski” lub „Antoni Kurski” ewentualnie „syn Kurskiego” już cztery dni po publikacji były prawie tak samo rzadko wyszukiwane jak przed nią.

Krzysztof Boczek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.