Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2020

Taktyczne milczenie

Dziennikarze nie mają wielu zastrzeżeń do tekstu „Gazety Wyborczej” o zarzutach wobec syna Jacka Kurskiego, ale inne media tego tematu nie pociągnęły. A najważniejsze stacje telewizyjne nawet o nim nie wspomniały

Tekst „Koszmar Magdy w leśniczówce” Żanety Gotowalskiej i Piotra Głuchowskiego w „Gazecie Wyborczej” (21 lipca 2020 roku) opisywał, że dziewięcioletnia Magdalena – córka Lucjana Nowakowskiego, byłego asystenta europosła Jacka Kurskiego – miała być molestowana i gwałcona przez syna prezesa Telewizji Polskiej, Zdzisława Antoniego Kurskiego. Wszystko miało się dziać w latach 2009–2012 w leśniczówce, w której zaprzyjaźnione przez lata rodziny Kurskich i Nowakowskich często wspólnie spędzały wakacje.

Dziewczyna przypłaciła te doświadczenia depresją, leczeniem w szpitalu psychiatrycznym i próbą samobójczą. Sprawa molestowania została dwukrotnie umorzona przez prokuraturę podległą Zbigniewowi Ziobrze, dawnemu partyjnemu koledze prezesa TVP.

Artykuł „Gazety Wyborczej” przeczytali w mediach prawie wszyscy, a mimo to wywołał relatywnie słaby odzew i na tylko krótko przyciągnął uwagę Polaków. Z danych Google Trends wynika, że hasła „Zdzisław Kurski” lub „Antoni Kurski” ewentualnie „syn Kurskiego” już cztery dni po publikacji były prawie tak samo rzadko wyszukiwane jak przed nią.

Krzysztof Boczek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.