Wydanie: PRESS 09-10/2020
15. Ranking agencji public relations
Agencje public relations w pandemii widzą raczej szansę niż zagrożenie dla swoich biznesów
Rok 2019, zanim pandemia przewróciła świat do góry nogami, był dla branży public relations w Polsce czasem stabilnego rozwoju usług. Agencje wprowadzały lub rozwijały usługi w obszarach digital, influencer marketingu czy employer brandingu. Niesłabnącym powodzeniem cieszyło się doradztwo z zakresu komunikacji korporacyjnej czy public affairs.
– Pandemia przeniosła komunikację na inny poziom. Zmiana sposobu pracy pokazała, jak dużą wartością jest doświadczony i zgrany zespół. Ograniczyliśmy kontakty bezpośrednie, a jednocześnie relacje z klientami i ich konsumentami zacieśniły się. Większą wartość zyskały doświadczenie, elastyczność, empatia i zaufanie – mówi Ewa Kaczmarek, dyrektor zarządzająca agencji Synertime. Kaczmarek dodaje: – Klienci potrzebują teraz mądrego doradztwa w zakresie komunikacji wewnętrznej i antykryzysowej oraz nowych strategii opartych na bezpośrednich relacjach.
W 15. rankingu agencji public relations według przychodów ogółem – tym razem za 2019 rok – znalazło się 26 agencji i siedem grup firm zajmujących się komunikacją marketingową. Dane finansowe agencji pochodzą z ankiet wypełnionych przez przedstawicieli firm (sprawdzanych w Krajowym Rejestrze Sądowym) albo ze sprawozdań finansowych złożonych przez zarządy do KRS. W niektórych przypadkach zarządy firm odmówiły udzielenia nam dodatkowych informacji, np. listy klientów czy liczby pracowników, których nie ma w sprawozdaniach finansowych. W takich przypadkach w tabeli widnieje „brak danych”.
Joanna Sędek
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter