Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2020

Interaktywnie o świecie

Atrakcyjność reportażu interaktywnego wynika przede wszystkim z jego ogromnego potencjału – możliwości pokazania skomplikowanych i pogłębionych treści w przystępnej formie – opowiada PIOTR KLIKS, programista zaangażowany w tworzenie reportaży interaktywnych Outriders

Hi, Lola, how are you?

– Good, and how are you?

– Great, Marcin will join in a minute.  So, how is the weather in Sri Lanka?

Pogoda na Sri Lance, gdzie obecnie mieszka i pracuje Lola, zawsze jest lepsza niż w Poznaniu, gdzie mieszkam ja. Po chwili do rozmowy dołącza Marcin, u niego w Warszawie jest dziś całkiem pogodnie. Jest poniedziałek, godzina 10:02, zespół interaktywny zaczyna pierwsze z dwóch cotygodniowych spotkań. Omawiamy na nich postępy prac nad konkretnymi materiałami. Obecnie mamy trzy historie na etapie tworzenia treści, pięć na etapie koncepcyjnym, jedną na etapie projektowania i dwie na etapie wdrożenia. Jest o czym rozmawiać.

Reportaż interaktywny jest nowoczesną, nieszablonową formą opowiadania historii. Treści przekazywane są nie tylko za pomocą tekstu, ale również za pośrednictwem wideo, audio, ilustracji i animacji. Tworzenie reportażu interaktywnego to wieloetapowy proces, rozłożony w czasie i przestrzeni, w który zaangażowani są specjaliści z różnych dziedzin. Jesteśmy ze sobą w ciągłym kontakcie. Oprócz cyklicznych spotkań na Zoomie komunikujemy się codziennie, używając Slacka, który dzięki funkcji tworzenia kanałów pozwala nam na usystematyzowanie wielowątkowych dyskusji. Każdej historii poświęcony jest osobny kanał, do którego dostęp mają osoby zaangażowane w jej tworzenie. W zależności od złożoności materiału pracuje nad nim od kilku do kilkunastu specjalistów.

Piotr Kliks

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.