Wydanie: PRESS 09-10/2020
Interaktywnie o świecie
Atrakcyjność reportażu interaktywnego wynika przede wszystkim z jego ogromnego potencjału – możliwości pokazania skomplikowanych i pogłębionych treści w przystępnej formie – opowiada PIOTR KLIKS, programista zaangażowany w tworzenie reportaży interaktywnych Outriders
Hi, Lola, how are you?
– Good, and how are you?
– Great, Marcin will join in a minute. So, how is the weather in Sri Lanka?
Pogoda na Sri Lance, gdzie obecnie mieszka i pracuje Lola, zawsze jest lepsza niż w Poznaniu, gdzie mieszkam ja. Po chwili do rozmowy dołącza Marcin, u niego w Warszawie jest dziś całkiem pogodnie. Jest poniedziałek, godzina 10:02, zespół interaktywny zaczyna pierwsze z dwóch cotygodniowych spotkań. Omawiamy na nich postępy prac nad konkretnymi materiałami. Obecnie mamy trzy historie na etapie tworzenia treści, pięć na etapie koncepcyjnym, jedną na etapie projektowania i dwie na etapie wdrożenia. Jest o czym rozmawiać.
Reportaż interaktywny jest nowoczesną, nieszablonową formą opowiadania historii. Treści przekazywane są nie tylko za pomocą tekstu, ale również za pośrednictwem wideo, audio, ilustracji i animacji. Tworzenie reportażu interaktywnego to wieloetapowy proces, rozłożony w czasie i przestrzeni, w który zaangażowani są specjaliści z różnych dziedzin. Jesteśmy ze sobą w ciągłym kontakcie. Oprócz cyklicznych spotkań na Zoomie komunikujemy się codziennie, używając Slacka, który dzięki funkcji tworzenia kanałów pozwala nam na usystematyzowanie wielowątkowych dyskusji. Każdej historii poświęcony jest osobny kanał, do którego dostęp mają osoby zaangażowane w jej tworzenie. W zależności od złożoności materiału pracuje nad nim od kilku do kilkunastu specjalistów.
Piotr Kliks
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter