Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2020

Zostań na YouTube

Podczas pandemii marki zrozumiały, że nie przetrwają bez promocji w internecie, w tym na YouTubie. A tam królują influencerzy, którzy na nowo przypomnieli sobie o codziennym kontakcie z fanami

Pierwsze treści dotyczące wirusa wywołującego chorobę COVID-19 zaczęły pojawiać się na kanałach youtuberów już na początku 2020 roku. Wtedy jeszcze epidemia nie dotarła to Polski, więc materiały o niej stanowiły ciekawostkę na kanałach popularnonaukowych. Youtuberka Kasia Gandor (208 tys. subskrypcji) już 4 lutego przybliżała fanom najważniejsze informacje na temat koronawirusa. Z czasem materiałów o tej tematyce zaczęło przybywać na polskim YouTubie, a gdy na początku marca zdiagnozowano pierwszego chorego w Polsce, nastąpił wybuch treści na ten temat.

9 marca, czyli jeszcze przed lockdownem, na kanale Uwaga! Naukowy Bełkot (540 tys. subskrypcji) opublikowano film „Czy koronawirus może zniszczyć ludzkość?”. A tydzień później na kanale Najprościej Mówiąc na YouTubie (135 tys. subskrypcji) pojawił się odcinek „Koronawirus – co Cię czeka, gdy zachorujesz?”, w którym prowadzący opowiadali o przebiegu infekcji po zakażeniu koronawirusem, o niewydolności oddechowej i podpowiadali, jak należy zachować się w nowej sytuacji. Radosław Kotarski z kanału Polimaty (691 tys. subskrypcji) na początku zastanawiał się nad tym, czy wirus ten jest groźny dla młodych, a w kolejnych produkcjach pytał, kiedy pandemia się skończy i jak wpływa na psychikę. Z kolei wspomniana już Kasia Gandor po udzieleniu odpowiedzi na podstawowe pytania o COVID-19, w marcu zapoczątkowała na swoim kanale format #RadioKwarantanna, w ramach którego dzieli się z widzami „pokrzepiającymi wiadomościami z frontu walki z epidemią i rozmawia z ludźmi, którym koronawirus na różne sposoby miesza w rzeczywistości”.

Iga Kołacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.