Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2020

Korona stanów

W ciągu miesiąca od wybuchu epidemii zwolnienia i cięcia pensji dotknęły co najmniej 36 tys. pracowników mediów w Stanach Zjednoczonych. Koronawirus obnażył największe słabości amerykańskiego rynku medialnego

Koronawirus okazał się bezlitosny nawet dla największych koncernów. Pod koniec maja branżę medialną zszokowała informacja o zwolnieniach w Atlantic Media, spółce wydającej „The Atlantic”, jeden z najważniejszych miesięczników w Stanach Zjednoczonych. Prezes koncernu David Bradley napisał do pracowników, że ma do przekazania „najgorszą wiadomość w ciągu jego 22 lat pracy w »The Atlantic«”. Jak wytłumaczył, w wyniku „spadku zysków z reklam oraz nagłego odwołania większości organizowanych przez koncern wydarzeń” tytuł zmuszony jest zwolnić 68 pracowników. Redukcja prawie jednej piątej etatów objęła dziennikarzy (m.in. zamknięto dział wideo), marketingowców i pracowników Atlantic Live, działu organizującego ok. 100 wydarzeń rocznie. To właśnie spadek zysków z eventów, takich jak waszyngtoński Atlantic Festival, najbardziej uderzył w budżet koncernu. Jak podaje serwis Business Insider, eventowa działalność marki „The Atlantic” generowała przed pandemią od 17 do 25 proc. wszystkich zysków.

WZROST, ALE SPADEK

Jak w dobie kryzysu koncern rozstał się z członkami redakcji? Pracownicy otrzymali odprawę w wysokości m.in. czteromiesięcznego wynagrodzenia (kwota może być powiększona o wysługę lat) i do końca roku będą mieli opłacane składki na ubezpieczenie zdrowotne. Aby uniknąć dalszych cięć etatów, koncern zamroził pensje do końca roku i obniżył pensje kadry zarządzającej. Bradley zapowiedział również, że w celu zapewnienia stabilności finansowej w długofalowym okresie „The Atlantic” postawi na rozwój prenumerat cyfrowych. Wydawca chce pozyskać do grudnia 2022 roku 1 mln subskrybentów.

Marta Zdzieborska, San Diego (USA)

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.