Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2020

Bohater potrzebny od zaraz

Pisma dla dzieci coraz częściej oprócz dostarczania rozrywki skupiają się na rozwijaniu umiejętności. Największy sukces zapewniają te oparte na licencji bajek z rozpoznawalną postacią, z którą czytelnicy mogą się zaprzyjaźnić

Scooby Doo – strachliwy dog niemiecki, który ma talent do rozwiązywania zagadek kryminalnych – to postać wykreowana w 1969 roku przez Joego Ruby’ego i Kena Spearsa dla studia Hanna-Barbera. Razem z paczką swoich przyjaciół rozpala wyobraźnię dzieci, łapiąc przestępców przebranych za duchy i potwory. Od tego czasu powstało niemal 500 odcinków serialu z przygodami zabawnych detektywów, 46 filmów animowanych, pięć filmów aktorskich, jeden kukiełkowy i trzy zrealizowane przy użyciu klocków Lego. Scooby i jego paczka to także bohaterowie programów telewizyjnych, gier komputerowych, komiksów i czasopism dla dzieci.

Na polskim rynku pierwsza gazeta o ich przygodach ukazała się w 2004 roku – „Scooby Doo poznaje tajemnice świata!” przez dwa lata był wydawany przez DeAgostini, od 2006 roku licencję na wydawanie magazynów z tym bohaterem ma Media Service Zawada.

– To jeden z naszych najstarszych bohaterów, który już od 14 lat nie tylko rozgrzewa wyobraźnię dzieci, ale także cieszy się zaufaniem rodziców i bardzo dużym zainteresowaniem wśród reklamodawców – mówi Kinga Zarzycka, dyrektor marketingu Media Service Zawada, wydawcy, który w swoim portfolio ma 17 czasopism opartych na licencjach bajkowych.

Magazyny dziecięce na licencjach dobrze się sprzedają. Z danych ZKDP wynika, że najpopularniejsze pisma z tego segmentu rozchodzą się nawet w 45 tys. egz. Tylko w lutym „Magazyn Świnka Peppa” sprzedał się w ponad 32 tys. egz. A magazyny te nie schodzą z rynku po miesiącu. Największą grupę odbiorców stanowią przedszkolaki – to one zachęcone znanym bohaterem i zabawką dołączoną do gazety namawiają rodziców do zakupów. Po gazetki z bohaterami sięgają dzieci do około dziewiątego roku życia – później chęć spotkania z bohaterami bajkowymi realizują w sieci.

Magda Kozińska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.