Wydanie: PRESS 03-04/2018
Efekt zamiast iluzji
Portale przez lata sprzedawały iluzję. W rzeczywistości nawet ponad połowa wyświetlanych reklam nie była w ogóle oglądana przez odbiorców. Dziś klienci chcą płacić tylko za te reklamy, które ktoś zobaczył
Od ponad 20 lat portale internetowe jako podstawę do wyceny odsłonowych kampanii display wykorzystywały liczbę wyświetleń reklam CPM (cost per mille, czyli koszt za tysiąc widzów). Ten model sprawdzał się doskonale, kiedy na stronach pokazywane były pojedyncze banery, reklamodawcy zainteresowani byli głównie obecnością w nowym, rozwijającym się kanale, a internauci poświęcali więcej czasu na konsumowanie mniejszej liczby treści. Dziś – kiedy reklam na stronach jest zatrzęsienie, ich rozmieszczenie nie daje gwarancji dotarcia do odbiorcy, a reklamodawcy mają dostęp do szczegółowych raportów z wyświetleń i wielu narzędzi analitycznych – jest to za mało.
Tadeusz Płaczkiewicz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter