Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2018

Glejt nieufności

NDA jest jak ubezpieczenie od nieszczęśliwego wypadku –  ubezpieczamy się, mimo że większość z nas na szczęście nie musi z tego korzystać

Zachowanie poufności to w biznesie podstawa współpracy. Kto jednak zetknął się z branżą reklamową, ten rozumie, że w tym środowisku niezwykle trudno o poufność.

Nie wynika to z jej niskich standardów, ale ze specyfiki. – W branży jest na dobrą sprawę tylko pięciu dobrych storyboardzistów, którzy obsługują praktycznie cały rynek – podaje przykład Rafał Baran, prezes grupy 4Fun Media, do której należy FCB Bridge2Fun. – Przygotowując materiały przetargowe, agencje korzystają z ich usług, bo nie ma innej możliwości. Storyboardzista niezwiązany umową z żadną agencją nie musi trzymać języka za zębami. A zdarza się przecież, że jednocześnie współpracuje z agencjami pracującymi dla konkurencyjnych banków czy firm FMCG – mówi Baran.

Nie oznacza to oczywiście, że informacje o klientach, ich planach i działaniach bez ograniczeń przepływają między agencjami. Dlatego w przetargu, wstępnym do niego zaproszeniu, a ostatnio nawet jeszcze przed tym etapem agencje dostają od swoich klientów do podpisania tzw. NDA, czyli umowę o poufności (ang. non-disclosure agreement). Według jej zapisów jeśli informacja uważana przez klienta za tajną (i objętą zapisami w NDA) przekroczy mury agencji, może ją to słono kosztować.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.