Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2018

Czytają, nie wiedzą kogo

Andrzej Stankiewicz z Onetu, odbierając na gali Grand Press 2017 nagrodę za tekst „W imię brata” opublikowany w „Tygodniku Powszechnym”, zaapelował: „Mam do państwa sprawę. Napisałem ten tekst do »Tygodnika«, ale na co dzień jestem dziennikarzem innej krakowskiej redakcji, Onetu. Mam apel, żebyście dostrzegali teksty dziennikarskie w internecie. Mówię to jako człowiek bez Twittera i bez Facebooka. (…) Zwracajcie uwagę na te teksty. Zaczytajcie się w internecie”.

Miał rację, podejrzewając, że koledzy z tradycyjnych mediów rzadko czytają lub oglądają dziennikarzy internetowych. Sprawdziliśmy, jak to tłumaczą.

Nigdy nie usłyszałam tylu pogróżek, co przy zbieraniu wypowiedzi do tego tekstu. Bo po zadaniu pytania: „Którego autora lubi pan/pani czytać w internecie?” najczęściej słyszałam ciszę. A potem często ostrzeżenia typu: „Tylko proszę ze mnie nie robić idioty” albo stwierdzenia: „Nazwiska internetowych dziennikarzy dopiszę podczas autoryzacji”. Rzadko udało mi się krótko porozmawiać, częściej padała prośba „o wysłanie tego pytania e-mailem”. Zdarzało się też, że dziennikarz wymieniał nazwiska „ulubionych kolegów po fachu” pracujących w internetowym serwisie i prosił potem, bym sama sprawdziła, jak one brzmią naprawdę. A kilku redaktorów zwodziło mnie dłuższy czas, jakbym pytała o rzecz wstydliwą, aż w końcu kontakt się urywał.

Niewielu pytanych zdobyło się na szczerość. Piotr Stasiński, wicenaczelny „Gazety Wyborczej”, od razu mówi, że nie jest najlepszym kandydatem do rozmowy o dziennikarstwie internetowym. Dla niego media to przede wszystkim prasa. Wojciech Wybranowski, publicysta „Tygodnika do Rzeczy”, tłumaczy: – Przeglądam treści internetowe, jak leci, to co jest w portalach i mediach społecznościowych. Nie zwracam uwagi, czy autor pisze tylko do internetu, czy jeszcze w innych mediach.

Jolanta Korucu

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.