Wydanie: PRESS 01/2010

Niesieni kryzysem

W kryzysie, gdy nawet dobrzy specjaliści tracą pracę, niektórzy rozwijają skrzydła i zakładają własne agencje

A nie potrzebują kierowcy? – zażartował doświadczony menedżer, kiedy usłyszał, że agencja reklamowa Brasil zdobyła budżet Netii. Była wiosna ubiegłego roku. Jeżeli ostatnie optymistyczne prognozy gospodarcze sprawiły, że ktoś zapomniał, co się wtedy działo, przypomnijmy: kryzys szalał w najlepsze. A wspomniany menedżer dopiero co stracił posadę szefa w dużej sieciowej agencji. Zresztą nie tylko on. Zwalniały Leo Burnett, TBWA\, Draftfcb + Ad Fabrika, a niemiecka centrala Scholz & Friends zredukowała zespół polskiego oddziału z 70 do 30 osób. Dla porównania: istniejąca od grudnia 2008 roku Brasil zatrudnia dziś już 21 osób. Reklamodawcy cięli wydatki, wstrzymywali się z kampaniami, nie organizowali zbyt wielu przetargów. Na tej pustyni budżet Netii był łakomym kąskiem, biorąc pod uwagę, że według Expert Monitora ta firma tylko w trzech kwartałach 2009 roku wydała na reklamę blisko 80 mln zł.

Magdalena Łukasiuk

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.