Wydanie: PRESS 01/2010
Kliknąć w telewizor
Stacje telewizyjne wrzucają swoje programy do Internetu, coraz częściej nawet przed ich premierą na antenie
Na Wspólnej”, „Magiel towarzyski”, „M jak miłość”, „Ojciec Mateusz”, „Tylko miłość” i „Jazda figurowa” – to tylko kilka z kilkuset pozycji telewizyjnych, które widzowie mogą zobaczyć w sieci. Dziś już praktycznie każdy nadawca ma internetową bibliotekę wideo na żądanie, do której trafiają programy wcześniej już pokazywane. Grupa TVN ma serwis Plejada.pl, TVP – Tvp.pl, Polsat – aplikację Ipla (lider wśród platform VoD), MTV Networks Polska – portal Switch2one.pl, a HBO szykuje projekt HBO Anytime.
– Stacje telewizyjne po prostu idą za widzem, a ten już od kilku lat coraz więcej czasu spędza w Internecie – wyjaśnia Leszek Bogdanowicz, ekspert rynku internetowego. Prezes HBO Polska Aleksander Kutela dodaje: – Widzowie chcą mieć dostęp do oferty ulubionego kanału w dowolnym czasie i miejscu. Sami chcą decydować o tym, kiedy obejrzą wybrany film czy serial.
– Telewizje, w tym TVN, nie mają innego wyjścia i muszą przenosić kontent do sieci – potwierdza Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN.
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter