Nowy "Press": Żukowski i fair play, także Engelking, Smoleński, Bok i Wattpad
Nowy „Press” od początku lipca do nabycia w salonach prasowych lub online na e-sklep.press.pl. Na okładce Mirosław Żukowski, znakomity dziennikarz sportowy "Rzeczpospolitej" (fot. Rafał Masłow)
"Nie chcę być traktowany jak ostatni tkacz z Manchesteru, który w obronie swojego miejsca pracy niszczy maszynę parową. Wiem, że czasy są inne, ale mogę pozwolić sobie na tę odrobinę luksusu i do końca uprawiać mój zawód, grając fair" - mówi w rozmowie z "Press" Mirosław Żukowski, znakomity dziennikarz sportowy, wieloletni szef działu w "Rzeczpospolitej". W nowym "Press" także piękne wspomnienie o Pawle Smoleńskim, refleksja o wolności po słowach prof. Barbary Engelking, groźne popisy Maxa Kolonki, bareizmy propagandy i zasięgi Łukasza Boka.
Na okładce nowego numeru "Press" Mirosław Żukowski, znakomity dziennikarz sportowy "Rzeczpospolitej" (fot. Rafał Masłow)
W nowym numerze „Press” także sekcja specjalna "ESG" (pobierz tutaj) oraz relacja z gali Grand Press Photo 2022.
***
„Press” od początku lipca do nabycia w salonach prasowych lub online na e-sklep.press.pl
W nowym numerze "Press" polecamy:
- Nasza Wyspa jest mała - rozmowa z Mirosławem Żukowskim, świetnym dziennikarzem sportowym, który wychował całą grupę świetnych dziennikarzy sportowych. "Polskie dziennikarstwo prasowe nie jest w stanie wyżywić swoich najlepszych synów. Paweł Wilkowicz został szefem sportowej telewizji, podobnie Michał Kołodziejczyk, Piotr Żelazny jest zastępcą Pawła, że wymienię tylko tych najzdolniejszych, z którymi pracowałem" - mówi nam (kliknij tutaj)
- Prezeska Canal+ dobrze sobie radzi w niełatwych czasach. Procentuje to, czego nauczyła się w RASP. Sylwetka Edyty Sadowskiej (kliknij tutaj)
- Mariusz Max Kolonko obraża prezydenta RP i serwuje rosyjską propagandę. Niewielu to obchodzi (kliknij tutaj)
- Lud nie kupił. Czy tekst Jacka Kurskiego powinien był ukazać się w „Rzeczpospolitej” (kliknij tutaj)
- Słowa prof. Barbary Engelking o Żydach i Polakach wywołały dyskusje o wolności nauki i mediów. Także wśród polityków, których tradycyjnie prawda interesuje najmniej (kliknij tutaj)
- Warsztat. Choć w ostatnich miesiącach najbardziej znanym narzędziem sztucznej inteligencji jest ChatGPT, to na rynku jest też wiele innych tego typu rozwiązań. Podpowiadamy, jak z nich korzystać i do czego służą (kliknij tutaj)
- Tam, gdzie żyją opowieści. Sukces Wattpada i młodych autorek zaskoczył wydawców (kliknij tutaj)
- Najlepszy żyjący reporter piszący o Afryce. Prestiżowy "Africa Confidential” nawet nie pozwala się cytować (kliknij tutaj)
- Świat młodych. Łukasz Bok pisze o konfliktach i katastrofach, a zasięgi na Instagramie ma większe niż TVN i Onet (kliknij tutaj)
- Bezzębne przeprosiny. Można obrażać, przeprosin nikt nie przeczyta, czyli świat w dobie lex Kaczyński (kliknij tutaj)
- Jestem wyczulona - rozmawiamy z Justyną Lach, AD Marketerką Roku 2022 (kliknij tutaj)
- Bareizmy, czyli słuszną i śmieszną linię ma nasza partia. Oto kwiatki z rządowej propagandy (kliknij tutaj)
- Odrobiłem lekcje życia - mówi nam Rafał Jakubowski, Ad Marketer Roku 2022 (kliknij tutaj)
- Noce i dnie. To ciekawe, że media działają całą dobę, ale klasyczne redakcje nocne żyją w zasadzie tylko we wspomnieniach. Pytamy dziennikarzy (kliknij tutaj)
- Lista Kisiela. 40 nazwisk i nic więcej. Felieton Stefana Kisielewskiego, który przeszedł do historii (kliknij tutaj)
- W Niemczech bada się newsowe wypalenie. Rozmawiamy z medioznawcą Stephanem Weichertem (kliknij tutaj)
- Powrót do źródeł. Ad Fontes w nowatorski sposób bada wiarygodność amerykańskich mediów (kliknij tutaj)
- Rozwodu z Trumpem nie będzie. Fox News wciąż promuje byłego prezydenta, bo dzięki temu rośnie mu oglądalność (kliknij tutaj)
- Dam pracę "dziennikarzowi w dziale reklamy” - jak dzisiaj kusi się chętnych do pracy w redakcjach (kliknij tutaj)
- Nie wszystko online. Praca zdalna rodzi w agencjach nowe wyzwania (kliknij tutaj)
- Wyjść ze swojej bańki. Rozmawiamy z Magdą Kolenkiewicz, laureatką AD WO/MAN (kliknij tutaj)
- Ranking Zasępy, Zygmuntowicz przedstawia Tomasza Łącznego, zdjęcie numeru wybrała Simona Supino.
***
"Press” od początku lipca do nabycia w salonach prasowych lub online na e-sklep.press.pl
(CP, 30.06.2023)