Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 04, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowy „Press": Lichnerowicz i Górniak o wojnie, która nie jest kobietą, a także Lis, Grzędziński, Gebert oraz Jeleniewska z TikToka

– Reporterki wojenne zżymają się, gdy ktoś mówi o nich „female correspondent”, bo mężczyzn jakoś nikt nie określa „male correspondent” – zauważa Katarzyna Górniak, która relacjonowała wojnę dla TVN. A Agnieszka Lichnerowicz z Tok FM o wątpliwościach związanych z wyjazdem mówi wprost: - Siedziałam i sprawdzałam. Wyszło mi, że bardziej powinnam obawiać się raka, niż że spadnie na mnie rosyjska rakieta.
W nowym „Pressie” również nieznane kulisy odejścia Tomasza Lisa, wszystko o pracy zdalnej z zagranicy, sytuacja freelancerów i szantaż emocjonalny w ogłoszeniach o wykupie koni z rzeźni.

„Press” do nabycia w dobrych salonach prasowych lub online (wydanie drukowane lub e-wydanie) na e-sklep.press.pl.

***

W nowym numerze „Press” podsumowujemy też konkurs Grand Press Photo, publikujemy najlepsze prace i prezentujemy laureatów. Numerowi towarzyszy specjalny dodatek: „Społeczna odpowiedzialność biznesu”, w którym ze swoimi pomysłami prezentuje się 29 znakomitych firm (pobierz: www.press.pl/pobierz/csr-2022).

Press

W numerze polecamy:

  • Rozmowy z Agnieszką Lichnerowicz („Staram się myśleć chłodno”) i Katarzyną Górniak („Nagrody dla panów”) - czytaj tutaj.

  • „Milczenie, które mówi wiele” - kulisy odejścia Tomasza Lisa. Zaskoczeni byli wszyscy oprócz niego samego. Zdążył napisać wstępniak krytykujący branżę dziennikarską. Teraz branża krytykuje jego, chwalą nieliczni - czytaj tutaj.

  • „Spór o wartości” - spór dotyczył jednego słowa, ale na różnicę zdań między „Gazetą Wyborczą” a Konstantym Gebertem trzeba spojrzeć szerzej - czytaj tutaj.

  • „Cenzor państwowy” - Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego blokuje dostęp do ekstremistycznych, prorosyjskich mediów. Problem w tym, że państwowe służby są tu poza jakąkolwiek kontrolączytaj tutaj.

  • Rozmawiamy o transformacji cyfrowej z Anną Åberg, szefową redakcji szwedzkiego dziennika „Dagens Nyheter" - czytaj tutaj.

  • „Sukces w stylu lagom” - Jakościowe dziennikarstwo musi mieć zapewnione finansowanie przez subskrypcję – uważa Peter Wolodarski, z pochodzenia Polak, redaktor naczelny „Dagens Nyheter” - czytaj tutaj. 

  • Na plaży lub w knajpie z widokiem na fiordy da się napisać tekst, nagrać audycję i przesłać materiał. Nie da się natomiast przewidzieć wszystkich kłopotów, jakie na ciebie spadną. Rozmawiamy z polskimi dziennikarzami, który pracują naprawdę daleko od redakcji. „Praca bardzo zdalna” - czytaj tutaj.

  • „Końskie zaloty” - fundacje zbierające pieniądze na zwierzęta sięgają po coraz silniejszy szantaż emocjonalny. Internet w tym pomaga – czytaj tutaj.

  • „Zabić Tuska” - nagonka TVP na Donalda Tuska przypomina szczucie na Lecha Wałęsę w czasie stanu wojennego. Zapytaliśmy o to korespondentów zagranicznych, a oni: „Wolimy już tego nawet nie oglądać” - czytaj tutaj.

  • Szirin Abu Akleh miała na sobie kamizelkę kuloodporną z napisem „Press”. Ale na Zachodnim Brzegu to nic nie znaczy. Nawet pogrzeb znakomitej dziennikarki nie był spokojny. „Ostatnia relacja” - czytaj tutaj.

  • „Zróbmy coś” – mają wciąż na ustach ukraińscy dziennikarze pracujący w Polsce. Ich życie wywróciło się do góry nogami - czytaj tutaj.

  • Kodeks ma ucywilizować współpracę redakcji z freelancerami. Ale i tak bardzo dużo zależy po prostu od kultury redaktorów, a niemal wszystko – od budżetu. Czytaj tutaj.

  • Dziennikarskie organizacje w Polsce przypominają partie polityczne. Każda ma swoje poglądy, swoją historię i swoich bohaterów. Co ich łączy? Niechęć do SDP - czytaj tutaj.

  • „Nie umiem pisać o sobie. Lepiej, żebym opowiedział, czego nauczyłem się, pracując z bohaterami ostatnich reportaży” – zastrzega Szymon Opryszek, po czym brawurowo opowiada o swoim warsztacie. „Chciałbym przytulić Kaczyńskiego” - czytaj tutaj.

  • „Jak tam tekst?” – każdy redaktor stawia to pytanie dziennikarzowi, a żaden dziennikarz nie lubi na to pytanie odpowiadać. Redaktorzy łapią się różnych metod, by dostać od autora materiał w terminie. A i tak przegrywają tę nierówną walkę - czytaj tutaj.

  • Sportowcy z niższych lig udowadniają, że także bez milionowych budżetów można zarobić na wizerunku, czyli „Jak z TikToka utrzymać się na rowerze?” - czytaj tutaj.

  • „Królowa TikToka”. Maria Jeleniewska przypomina Roberta Lewandowskiego sprzed kilkunastu miesięcy - zgadza się ze wszystkim i wszystkimi. Wygrywa zasięgi, ale wielu razi jej brak zaangażowania - czytaj tutaj.

  • „Teraz opowiadamy inną historię o autach. I to był klucz do wzrostu od 2017 roku aż do pandemii i załamania się łańcuchów dostaw” – mówi nam Arkadiusz Gwizdek, szef marketingu marki Skoda oraz AdMarketer Roku - czytaj tutaj.

  • W Polsce nie ma klimatu dla eksperymentów w dziedzinie reklamy. Ale niektórzy próbują, co kończy się często katastrofą lub szyderą - czytaj tutaj.

  • Czego słucha, co czyta i ogląda Ernest Zozuń z Radia 357? Dlaczego wyłącza dźwięk w telewizorze?

***

W „Press” również: „Społeczna odpowiedzialność biznesu” – dodatek specjalny (do pobrania tutaj >> www.press.pl/pobierz/csr-2022)

***

Nowy numer „Press" możesz kupić w dobrych salonach prasowych lub online (zamówić wydanie drukowane lub e-wydanie) na e-sklep.press.pl

Press

Numerowi towarzyszy specjalny dodatek: „Społeczna odpowiedzialność biznesu”, w którym ze swoimi pomysłami prezentuje się 29 znakomitych firm

(CP, 04.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.