Wydanie: PRESS 3-4/2025
Pracownik naczelny

Czym dzisiaj musi się zajmować redaktor? Ogłoszenia o pracy pokazują, że niemal wszystkim
Przejrzałem ogłoszenia o pracy w mediach z ostatnich lat. Od redaktora prowadzącego INNPoland.pl oczekiwano m.in. poszukiwania nowych rozwiązań dziennikarsko-produktowych i analizy trendów. Agencja Wydawniczo–Reklamowa „Wprost” od redaktora prowadzącego serwis Podróże chciała wymagać współpracy z działem reklamy oraz wsparcia merytorycznego przy projektach sprzedażowych.
W przypadku redaktora naczelnego redakcji Wiadomości.gazeta.pl oczekiwano obsługi administracyjnej redakcji, m.in. przygotowywania umów. Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości „Twój StartUp” (ma m.in. portal 26pietro.pl) chciała, żeby redaktor wspierał dział startup media w bieżących działaniach, m.in. w zamieszczaniu na stronie internetowej informacji o wydarzeniach i koordynowaniu zapisów uczestników; miał też tworzyć relacje na potrzeby mediów. Redaktor w działach Twoje finanse i Biznes portalu Bankier.pl miał natomiast m.in. współpracować z działem sprzedaży.
Z kolei redaktor naczelny poszukiwany przez spółkę Media4Business miał zarządzać portalem Logistics-manager.pl, ale też tworzyć programy ogólnopolskich konferencji, prowadzić konferencje i debaty, nadzorować oraz prowadzić webinary dla partnerów komercyjnych, koordynować projekt plebiscytu „Logistics Awards” i nawiązywać relacje biznesowe z potencjalnymi partnerami komercyjnymi.
Międzynarodowe Targi Poznańskie chciały, żeby redaktor naczelny czasopisma o tematyce lifestyle’owej lub branżowej koordynował skład, korektę, druk i dystrybucję oraz sprzedaż, przygotowywał ofertę reklamową, budował społeczność wokół tytułu, a także przygotowywał i zrealizował budżet.
Grupa Medium, która wydaje czasopisma branżowe (np. „Rynek Instalacyjny”, „Administrator i Menedżer Nieruchomości”, „Ekspert Budowlany”), dla redaktora przewidziała m.in. tworzenie e-booków, przygotowywanie materiałów reklamowych dla klientów zewnętrznych i planowanie kampanii promocyjnych.
Z kolei spółka ZMH, wydawca czasopism „Polski Traker” i „Polski Traker Bus”, szukała redaktora, sekretarza redakcji i korektora. Taki pracownik, poza redagowaniem i korektą tekstów, wspieraniem redaktora naczelnego w planowaniu czasopisma, monitorowaniem wydarzeń i nowinek branżowych, miał koordynować działania związane z wysyłką czasopisma do druku, kontaktować się z czytelnikami, budować markę osobistą i wizerunek portalu oraz współtworzyć strategię rozwoju wydawnictwa.
Do obowiązków redaktora portalu Ninateka.pl miało należeć m.in. organizowanie i koordynowanie wydarzeń, spotkań.
Michał Niedbalski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
