Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 3-4/2025

Kwestia intencji

Po opublikowaniu przez „Press” (1-2/2025) artykułu o Magdalenie Kicińskiej, byłej redaktorce naczelnej „Pisma”, w mediach społecznościowych pojawiło się wiele komentarzy wyrażających oburzenie. Wszystko zaczęło się od wpisu Szymona Jadczaka na Facebooku. Kilka dni później ukazał się „List otwarty w sprawie tekstu »Była naczelna« w periodyku »Press«”, podpisany przez dziennikarzy, który drukujemy poniżej.

Przez wiele lat wydrukowaliśmy w „Press” około 250 sylwetek – czyli tekstów, w których przybliżamy osoby pracujące w krajowych mediach. Nasz format polega na rozmowie z bohaterem lub bohaterką (choć nie zawsze powodowało to ich entuzjazm), opisie ich drogi życiowej, uzupełnionym cytatami z osób, które znają naprawdę dobrze naszych bohaterów, oraz na wskazaniu ich zawodowych sukcesów i niepowodzeń.

Rzadko dostawaliśmy podziękowania za te teksty. Częściej zdarzało się, że nasi bohaterowie na pewien czas schładzali relacje z nami, a czasem nawet deklarowali trwałą urazę. Mimo to, nie pamiętam sprostowań w sprawie tych tekstów, przez prawie trzy dekady nigdy też nie musieliśmy tłumaczyć się w sądzie.

Opisywaliśmy liderów dziennikarstwa, mediów i reklamy. Pisaliśmy o największych postaciach branży – od dziennikarek i dziennikarzy, przez redaktorów naczelnych, aż po prezesów korporacji – a także ludzi z mniejszych mediów i agencji, którzy z różnych powodów byli interesujący dla naszych czytelników.

Wierzyliśmy, że zadaniem mediów branżowych nie jest poprawianie wizerunku branży ani łaszenie się do jej najważniejszych przedstawicieli, lecz przede wszystkim pisanie rzetelnych i uczciwych tekstów. Ale właśnie – rzetelnych i uczciwych. Po tekście o Magdalenie Kicińskiej autorowi oraz mnie zarzucono nie tylko nieuczciwość, ale też zwykłą „ludzką podłość”.

Andrzej Skworz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.