Wydanie: PRESS 3-4/2025
Konsekwentna Zetka

Radio Zet zyskuje słuchaczy konsekwencją, której stacji brakowało. Do lidera jednak droga daleka
W połowie lutego ruszyła szósta już kampania reklamowa Radia Zet od czasu przejęcia nadawcy stacji przez Agorę. Obok prezenterów rozgłośni w spotach wystąpili m.in. Dawid Kwiatkowski i Sylwia Grzeszczak. Z danych cennikowych firmy Kantar Media, które nie obejmują internetu, wynika, że Zetka w 2024 roku, tak jak w 2023, była najsilniej wspieraną reklamowo stacją radiową w Polsce. Wartość jej reklam była w 2024 roku o 64,7 proc. wyższa niż rok wcześniej. Stacja miała dużą kampanię w każdym kwartale.
Jaromir Sroga, prezes agencji mediowej Sigma Bis, w latach 2006–2014 dyrektor biura reklamy Eurozetu, zauważa: – Biorąc pod uwagę specyfikę badań radiowych, na które w dużym stopniu wpływa znajomość marki, nakłady na promocję mają znaczenie. Nie wydaje mi się jednak, żeby RMF mógł to przeoczyć i zaniedbać komunikację. Bywało bowiem i tak, że Radio Zet wydawało dużo na reklamy, a mimo to nie udało mu się zbliżyć do konkurenta.
Tym razem wydaje się, że kampanie zadziałały. – Wydatki na promocję są większe, ale pamiętajmy, że skala naszych kampanii to również efekt wykorzystania synergii w Grupie Agora – zastrzega Adam Fijałkowski, członek zarządu i dyrektor programowy Grupy Eurozet. I tłumaczy: – Mamy spójny marketing. Każda kampania jest przemyślana, wynika często z poprzedniej. To długofalowa strategia.
Długofalowa strategia zakłada też, że Grupa Eurozet przegoni Grupę RMF pod względem słuchalności. Większość obserwatorów rynku raczej w to powątpiewa.
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
