Wydanie: PRESS 09-10/2021
Przemyt kuszącej treści
Czym jest i jak tworzyć content marketing?
Z sondażu przeprowadzonego dla amerykańskiej agencji Brafton wynika, że aż 60 proc. konsumentów decyzje zakupowe podejmuje na podstawie treści stworzonej przez firmę oferującą produkt. Dodatkowo 57 proc. marketingowców zauważyło przyrost liczby klientów od czasu, gdy regularnie prowadzą blogi, a 52 proc. klientów widzi wpływ przeczytanych treści blogowych na swoje decyzje konsumenckie.
Potwierdza to coroczne, globalne badanie „Barometr zaufania Edelmana” mówiące, że aż 61 proc. konsumentów wierzy w przekaz, który wychodzi od firm i przedsiębiorców.
Dlatego nie dziwi, że raport TechNavio, firmy zajmującej się badaniem rynku i trendów, prognozuje, iż rynek content marketingu w ciągu najbliższych pięciu lat ma urosnąć aż o ok. 420 mld dol., a to oznacza coroczny wzrost o 16 proc.
Wartość tylko polskiego rynku content marketingu również rośnie – według raportu przygotowanego przez Interaktywnie.com ponad kilkunastomilionowe przychody w 2020 roku zanotowało co najmniej kilka agencji, które zajmują się content marketingiem, SEO czy SEM, np. Tense Polska (ponad 25 mln zł), Promotraffic (ponad 15 mln zł) czy Result Media (ok. 10 mln zł).
– Nie wystarcza już atrakcyjna cena i jakość oferty – podkreśla Paweł Janas, creative director w GoldenSubmarine. – Klient chce się czuć jak ktoś, dla kogo marka chętnie poświęci więcej czasu i zaoferuje korzystniejsze, spersonalizowane rozwiązanie – dodaje.
I na tej potrzebie bazuje content marketing, forma marketingu opierającego się na tworzeniu, publikacji i dystrybucji takich treści, które przyciągną nas na stronę i przekonają do zostawienia swojego komentarza, swojego adresu e-mail, zgłoszenia chęci spróbowania produktu, udziału w konkursie lub – najchętniej – zakupu. Zadanie jednak nie jest proste.
Agata Małkowska-Szozda
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter