Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2021

Koń by się uśmiał

Z Janem Miszczakiem, byłym felietonistą „Nowin”, rozmawia Andrzej Skworz

W „Polskiej księdze osobliwości” napisano, że Pańskie 2,5 tysiąca felietonów „Zza kratek” to podobno rekord kraju. Najpierw pisał Pan je w „Życiu Przemyskim”, a potem w rzeszowskich „Nowinach”. Ale to już koniec, bo za prześmiewczy felieton o Danielu Obajtku Pana wyrzucili.

Jeszcze nie koniec, bo zadzwonił do mnie Jakub Karyś, redaktor naczelny rzeszowskich „Super Nowości”, gdyż w naszym regionie są dwie gazety codzienne, i zaproponował mi przeniesienie felietonów „Zza kratek” i „Do góry dnem” do tej gazety. Zgodziłem się, bo mam taki poważny defekt, że trudno mi wyobrazić sobie życie bez pracy. Dla ścisłości dodam, że od czasu wpisu do „Polskiej księgi osobliwości” felietonów „Zza kratek” przybyło i teraz mam ich już na koncie ponad 2,7 tysiąca.

Zaskoczyło Pana zakończenie współpracy z „Nowinami”?

Nie, bo dosyć długo żyję na tym świecie. Mój felieton o prezesie Obajtku nie był prowokacją, lecz jakiegoś rodzaju wystawieniem nowego naczelnego na próbę. Twierdzono powszechnie, że dzienniki Polska Press będą nadal niezależne. Ja to zweryfikowałem. Ale nie byłem zaskoczony.

Nie pamiętał Pan z czasów komunizmu, że najważniejsze osoby w partii są poza krytyką?

Doskonale pamiętałem, ale sądziłem naiwnie, że jest różnica pomiędzy czasami PRL-u a obecnymi. Tym bardziej że swoboda wypowiedzi w takiej formie dziennikarskiej jak felieton, jest szersza. Człowiek rozsądny powinien go przyjąć z uśmieszkiem lub burknąć coś pod nosem, a nie zajmować się tym na poważnie.

Andrzej Skworz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.