Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2021

Nikt nie pisał: "Wypierdalać!"

To, o czym pisano w zachodnich mediach w trakcie Strajku Kobiet, jest równie ciekawe jak to, co przemilczano

W pierwszym tekście brytyjskiej agencji Reuters rzuca się w oczy wybrane zdjęcie z czoła demonstracji – tłum, głównie kobiet, z wielkim transparentem i hasłem na nim: „Wypierdalać”. Wokół wieżowce centrum Warszawy. Nowoczesne, oszklone i oświetlone. Pięknie prezentuje się lekko futurystyczna winda w hotelu Westin. To już nie jest zaściankowa Polska, to kraj XXI wieku, w którym ktoś rozjuszył ludzi, a ci zdecydowali się zawalczyć o swoje prawa.

„Demonstracje na taką skalę ostatnio widziano w ruchu Solidarności w latach 80. w Polsce. Wówczas doprowadziły do upadku rządu” – relacjonował CNN.

Taki sposób narracji obrały zachodnie media, podkreślając autorytarny skręt Polski pod rządami Prawa i Sprawiedliwości, udział Kościoła katolickiego w kształtowaniu prawa aborcyjnego i porównując demonstracje Strajku Kobiet do tych na Białorusi po ostatnich wyborach, a Kaczyńskiego do Trumpa i Erdogˇana.

RELACJE CO DZIEŃ

„Największe protesty od dziesięcioleci”, „od upadku komunizmu w 1989 roku” – emocjonował się amerykański „The New York Times”. Relację z warszawskiego protestu 30 października 2020 roku zilustrował zdjęciem, na którym widać długi rząd żandarmów wojskowych, potem kolejny policjantów i wreszcie grupę „zwolenników skrajnej prawicy”. Wszyscy oni oddzielają kościół Świętego Krzyża i figurę Jezusa od przelewającej się Krakowskim Przedmieściem demonstracji.

Krzysztof Boczek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.