Wydanie: PRESS 01-02/2021
Google dopieszcza wydawców. Wybranych
W Niemczech działa już usługa Google News Showcase. Wkrótce ma być dostępna w innych krajach. Moment i miejsce startu projektu nie są przypadkowe
Google miał się czym chwalić. Kiedy 1 października ruszała w Niemczech (i Brazylii) zapowiadana od miesięcy usługa Google News Showcase, amerykański koncern ogłosił, że to „do tej pory najdalej idący krok we wspieraniu przyszłości dziennikarstwa”. Przedstawił swój nowy projekt jako „usługę, w której zamieszcza najwyższej jakości artykuły dziennikarskie, płacąc licencje”.
Kto w Niemczech wchodzi teraz na aplikację Google News, widzi krótkie fragmenty wybranych artykułów. To tzw. story-panels, które składają się ze zdjęcia i tytułu artykułu, a prezentują związane tematycznie informacje. Niekiedy tytuły różnią się od tych, które widnieją na stronie internetowej danego medium. W aplikacji można też przeczytać artykuły, które na pierwotnej stronie są za paywallem.
Usługa Google News Showcase jest dostępna w aplikacji Google News na urządzeniach z Androidem i iOS. – Mamy też plany, aby ją udostępnić w Google Discover i w wyszukiwarce – zapowiada rzecznik Google Polska Adam Malczak.
Po Niemczech i Brazylii przyjdzie kolej na Argentynę, Australię, Wielką Brytanię i Kanadę, a współpraca obejmie łącznie ok. 200 wydawnictw. Mają też dołączyć kolejne kraje, jak Belgia, Holandia i Indie – zapowiada Google. – Liczba wydawców, których treści będą uwzględnione w usłudze, będzie rosnąć, w miarę jak będziemy ją rozszerzać na kolejne kraje – mówi Adam Malczak. Pytany o start projektu w Polsce mówi jedynie: – O tym, w których krajach pojawi się usługa, będziemy informować na bieżąco.
Katarzyna Domagała-Pereira, Niemcy
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter