Wydanie: PRESS 01-02/2021

Rozdwojone dzieci Trójki

Oficjalnie dwa radia potrójkowe, zasilane wpłatami od słuchaczy, wspierają się i sobie kibicują. Nieoficjalna lista uraz jest jednak dłuższa

Gdyby Marcin Kydryński, były dziennikarz Trójki, a obecnie Radia Nowy Świat, spodziewał się, że podczas spotkania autorskiego na Dolnym Śląsku ktoś nagra jego wypowiedź o Radiu 357, utworzonym właśnie przez jego dawnych radiowych kolegów, byłby z pewnością powściągliwszy w ocenach. Ale słów nie da się już cofnąć. W dodatku nagranie trafiło do sieci.

„A jednak jest kwas między Radiem 357 a Radiem Nowy Świat. Padły pierwsze mocne oskarżenia” – napisano dwa dni po spotkaniu z Kydryńskim w Bolesławcu na Spider’s Web, serwisie technologiczno-lifestylowym.

CO WKURZA KYDRYŃSKIEGO

W poniedziałek 5 października Marcin Kydryński był w hotelu w Bolesławcu. Za kwadrans zaczynał spotkanie promujące jego najnowszą książkę poświęconą Afryce. Wtedy przeczytał w Onecie, że jego koledzy, byli dziennikarze Programu III Polskiego Radia, ogłosili start internetowego Radia 357.

– Byłem po pięciogodzinnej podróży w deszczu remontowaną autostradą. Normalnie to półtorej godziny – tłumaczy dziś swoje poirytowanie Marcin Kydryński. Pod koniec spotkania ktoś z sali zaczął dopytywać, co Kydryńskiego dziś tak naprawdę wkurza. – Wówczas powtórzyłem ten niefortunny czasownik użyty w pytaniu, wspomniałem o autostradzie i przeczytanej notatce medialnej – opowiada dziennikarz. – Powiedziałem o tym, że jest destrukcyjną, sarmacką tradycją polskiej opozycji – a przecież nasze odejście z Trójki jest postawieniem się władzy – że nie potrafi działać razem. Że nazwa 357 w istocie sugeruje: „moje radio jest bardziej trójkowe niż twoje”, a tego, jak sądzę, powinniśmy raczej unikać. Wreszcie – i to najważniejsze – że za chwilę my, do niedawna przyjaciele z jednego korytarza, zostaniemy wplątani w medialną grę, która nas skonfliktuje. A tego nie chciałem za żadną cenę – relacjonuje Kydryński.

Grzegorz Sajór

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.