Wydanie: PRESS 11-12/2018
Mecz o gamera
Tradycyjne media wchodzą w e-sport, licząc na nowych widzów i pieniądze. Czy uda im się wyciągnąć poza sieć społeczność graczy i internautów fanów?
To miał być eksperyment: podczas mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2016 roku Telewizja Polska do komentowania meczu Polska – Holandia w serwisie Sport.tvp.pl zaprosiła, obok Macieja Iwańskiego, także Piotra „izaka” Skowyrskiego. Nie jest dziennikarzem, lecz jednym z najpopularniejszych polskich gamerów i komentatorem e-sportu. W 35. minucie meczu serwery TVP padły, a serwis Sport.tvp.pl przez pół godziny był niedostępny dla internautów. Wszystko przez natłok oglądających tę transmisję: łącznie ponad 300 tys. użytkowników wygenerowało ponad 1 mln wyświetleń. Nigdy wcześniej serwis sportowy TVP nie miał takiego wyniku.
Gamerzy i e-sport goszczą w TVP Sport coraz częściej. W marcu tego roku kanał transmitował finał Intel Extreme Masters w Katowicach, a w maju – finał ESL Mistrzostw Polski w FIFA 18 i League of Legends. Do komentowania rozgrywek sieciowych TVP Sport zatrudnia specjalistów w e-sporcie: podczas rozgrywek Blast Pro w Stambule studio ekspertów poprowadził gamer, były zawodnik Team Kinguin Filip „Testree” Mątowski, a jego gośćmi byli zawodnicy z grupy Tempo Storm – Paweł „Innocent” Mocek i Paweł „Saju” Pawelczak. Wszystkie spotkania na żywo komentowali Albert „Mes” Dulla i Łukasz „Prawus” Ganczewski.
To, że e-sport i fachowcy tego gatunku pojawią się w mediach tradycyjnych, było kwestią czasu. Ich popularność i idące za tym pieniądze kuszą. Dlatego konkurencja TVP poszła dalej i w październiku br. uruchomiła kanał poświęcony e-grom: Polsat Games. Nadaje m.in. transmisje z najważniejszych rozgrywek (w dniu startu – relacje z mistrzostw League of Legends w Korei Południowej), program o nowościach na rynku gier i magazyn technologiczny. W ramówce są też filmy anime, np. „Dragon Ball” i „My Hero Academia”.
Paweł Dembowski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter