Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2018

Nie jest przestępstwem

Determinacja tureckiego rządu w sprawie dziennikarza zabitego w konsulacie Arabii Saudyjskiej w Stambule to tylko polityczna zagrywka. Rząd Erdoğana wciąż sam brutalnie rozprawia się z dziennikarzami.

Kiedy na początku października świat obiegła informacja, że krytyk saudyjskiej monarchii, żyjący na emigracji w USA dziennikarz Dżamal Chaszodżdżi mógł zostać brutalnie zamordowany w Stambule, rząd prezydenta Recepa Tayyipa Erdog˘ana zażądał natychmiastowych wyjaśnień od Rijadu i dostępu do konsulatu. Saudyjczycy przez ponad dwa tygodnie utrzymywali, że nie mają nic wspólnego z zaginięciem dziennikarza. Tureckiej dyplomacji w pojedynkę nie udało się zmusić ich do współpracy, dlatego zdecydowała się na międzynarodową presję. Dopiero gdy do prasy przedostały się przecieki ze śledztwa o tym, że specjalne komando torturowało dziennikarza, po czym zabiło go i poćwiartowało ciało – po 17 dniach Arabia Saudyjska przyznała, że owszem, dziennikarz zginął w konsulacie w Stambule, lecz w wyniku bójki. Ankara zbudowała koalicję, która chce poznać wszystkie okoliczności śmierci Chaszodżdżiego.

Tej determinacji władz w Turcji nie należy jednak uznawać za chęć walki o ochronę wolnych mediów i zapewnienie dziennikarzom bezpieczeństwa. Wyjaśnienie okoliczności zamordowania Chaszodżdżiego i międzynarodowa presja na rodzinę królewską w Rijadzie to raczej element politycznej gry o wpływy na Bliskim Wschodzie. Zarówno Arabia Saudyjska, jak i Turcja są na końcu rankingu wolności prasy Reporterów bez Granic: pierwszy kraj zajmuje 169. miejsce, drugi – 157. (na 180 państw).

Marcin Antosiewicz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.