Wydanie: PRESS 11-12/2018
Dziennikarze: indeks satysfakcji/frustracji
Motywują ich do pracy nie zarobki, ale reakcje odbiorców. Martwi coraz niższa jakość mediów i to, że nie mają szans na awans.
33,6% uważa, że w przyszłości dziennikarze będą zarabiać mniej niż teraz
52,5% rozważało w ciągu ostatniego roku zmianę zawodu
62,3% najbardziej zniechęca do pracy coraz niższa jakość mediów
W ankiecie PressInstitute badającej poziom satysfakcji/frustracji w pracy dziennikarskiej wzięli udział pracownicy wszystkich rodzajów mediów, przede wszystkim doświadczeni: ponad połowa z ankietowanych (57 proc.) ma staż pracy powyżej 16 lat, a niemal co czwarty (23 proc.) jest w mediach od 11 do 15 lat. Na stanowiskach kierowniczych pracuje prawie jedna trzecia z nich – 27 proc.
W odpowiedzi na pytanie, co było dla nich najważniejsze na starcie kariery (można było wskazać maksymalnie trzy odpowiedzi), badani wybierali najczęściej poczucie misji (65 proc.) i prestiż zawodu (62 proc.), a w dalszej kolejności m.in. atmosferę w pracy (33 proc.). Po latach pracy w zawodzie wciąż większość – chociaż odsetek wskazań zmalał do 53 proc. – wybrała poczucie misji dziennikarskiej jako najważniejsze. Prestiż wskazało już tylko 40 proc. respondentów.
Co ciekawe – zdecydowana większość (67 proc.) uważa, że w obecnej pracy nie mają szans na awans, za to prawie nikt (97 proc.) nie dostał nigdy kary finansowej.
Joanna Sędek
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter