Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2018

Poza kontrolą

Wydawca „Vogue” powinien poddać pismo kontroli ZKDP. Rozwiałoby to wszelkie dyskusje i bez względu na wynik byłoby atutem pisma.

W tegoroczne walentynki na rynek weszła polska edycja „Vogue”. Czy to romantyczna data wejścia, czy memogenna okładka sprawiły, że domy mediowe i reklamodawcy już kolejny miesiąc patrzą z wyrozumiałością na fakt, że wydawca magazynu, spółka Visteria, nie zgłosił tytułu do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Rynek nie ma więc żadnej wiarygodnej weryfikacji tego, ile egzemplarzy „Vogue” się sprzedaje – ostatnio wydawca poinformował, że pierwszy, marcowy numer miał sprzedaż 181 750 egz., a kwietniowy – 74 070 egz.

Lecz mimo to pismo nie narzeka na brak reklam. Bo? – Stoi za nim znana marka i prestiż z nią związany – tłumaczy Lucyna Koba, head of clients’ success w domu mediowym MullenLowe Mediahub. – Zapewne również sam „Vogue” ma podpisane kontrakty z niektórymi globalnymi reklamodawcami, dzięki czemu polska edycja może liczyć od razu na pewną pulę reklam – dodaje. A że mniej ekskluzywni reklamodawcy chętnie grzeją się w blasku marek z najwyższej półki, w pierwszym numerze „Vogue” obok reklam Chanel, Gucci czy Emporio Armani występowały Reserved, Wella czy Ferrero.

– To pismo o międzynarodowej renomie, długo wyczekiwane w Polsce. Ma określoną grupę docelową, a dodatkowo dużą wartość stanowi jego wykreowany od lat wizerunek pisma wyjątkowego, ekskluzywnego, oryginalnego, pożądanego. Jest to dla reklamodawców wartość nie do przecenienia. Z tego powodu brak danych dotyczących sprzedaży nie hamuje inwestycji reklamowych – tłumaczy Monika Rychlica, head of press, OOH, cinema & ambient w IPG Mediabrands.

Czyli jak pismo ma dobrą markę, to wiarygodne dane ZKDP nie są mu już potrzebne? Z takim twierdzeniem Monika Rychlica się nie zgadza: – Uważam, że wydawca „Vogue” powinien poddać pismo kontroli ZKDP i publikować dane sprzedażowe. Rozwiałoby to wszelkie dyskusje i bez względu na wynik byłoby atutem pisma – odpowiada.

Jolanta Korucu

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.