Wydanie: PRESS 09-10/2018
Kasa za jakość
Po latach płacenia youtuberom za liczbę widzów YouTube zmienia politykę – liczy się jakość widza i materiału. Nie wszystkich to cieszy.
Wczesnym popołudniem do głównej siedziby YouTube w kalifornijskim mieście San Bruno wchodzi kobieta w średnim wieku. Jest 3 kwietnia 2018 roku. Na patio, gdzie pracownicy akurat jedzą lunch, wyciąga z torebki pistolet i otwiera ogień. Rani trzy osoby. Kilkanaście minut później zostaje zastrzelona przez policję.
Napastniczkę szybko udaje się zidentyfikować. To 39-letnia Nasim Aghdam, youtuberka, która walczyła o prawa zwierząt, promowała fitness i zdrowy styl życia. Ale przez ostatnie miesiące także namiętnie krytykowała serwis. „YouTube zniszczył mi życie. Tu nikt nie ma równej szansy na wzrost oraz rozwój” – gardłowała. Powód? Wprowadzone przez serwis zmiany w monetyzacji treści. A mówiąc prościej: zaostrzenie kryteriów dla tych, którzy chcieliby na własnym kanale zarabiać.
Łukasz Zalesiński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter