Wydanie: PRESS 09-10/2018
Gra warta pieniędzy
Potencjał polskich streamerów na Twitchu zauważają już nie tylko marki, ale i szefowie amerykańskiej platformy – Polska jest częścią planu rozwoju Twitcha
Katarzyna „UrQueeen” Jajuga, najpopularniejsza streamerka w lipcu tego roku według serwisu Streamerzy.pl, graniu na platformie Twitch poświęca 8–10 godzin dziennie. A czasem więcej. Należy do społeczności zgromadzonej na amerykańskiej platformie Twitch, która codziennie ma ponad 15 mln użytkowników. Dominują mężczyźni w wieku 18–34 lat, ale kobiety też świetnie sobie radzą. UrQueeen zwana jest królową polskiego Twitcha. Na pytanie, skąd bierze się fenomen polegający na tym, że młodzi ludzie poświęcają olbrzymią ilość czasu nie tylko na granie w e-gry, ale też na oglądanie gry innych, odpowiada: – Nie nazwałabym tego fenomenem. Dawniej nie każdy miał w domu konsolę, a co dopiero komputer. Młodzi chłopcy spotykali się z kumplami, by pograć w jakąś grę. Na przemian grali i patrzyli na grających kolegów, jednocześnie rozmawiając. Platforma Twitch wraz z czatem jest teraz analogiczną sytuacją do tamtej – tłumaczy.
Twitch jest dla wielu użytkowników, nadawców i widzów stylem życia. W 2017 roku użytkownicy spędzili łącznie 355 mln minut na oglądaniu treści wideo nadawanych na żywo przez 2,2 mln nadawców, w zdecydowanej większości e-graczy.
Marek Miller
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter