Wydanie: PRESS 07-08/2018
Kto czyta, ten promuje
Wśród bogatej oferty festiwali kulturalnych coraz mocniejszą pozycję zyskują imprezy literackie.
Do liczącego około 2 tys. mieszkańców Cieszanowa położonego na południowym wschodzie Polski w 2010 roku przyjechało blisko 4,5 tys. osób zainteresowanych pierwszą edycją Cieszanów Rock Festiwal. A w 2017 roku było ich już ok. 20 tys. Po dwóch latach od startu imprezy magazyn „Machina” w rankingu najlepszych festiwali muzycznych przyznał mu trzecie miejsce.
Pomysł na festiwal rockowy w Cieszanowie wyszedł od burmistrza oraz Centrum Kultury i Sportu w Cieszanowie, którzy zainwestowali w muzyczne wydarzenie dla młodych ludzi. – Jak czas pokazał, był to promocyjny strzał w dziesiątkę – nie kryje dumy Artur Tylmanowski, dyrektor artystyczny & PR manager Cieszanów Rock Festiwal, który współorganizuje tę imprezę od drugiej edycji. – Od tego momentu nasz festiwal wypłynął na szerokie wody. Początkowo zajmowałem się tylko promocją, ale z czasem przejąłem również funkcję kuratora programowego imprezy. Zadbałem o promocję w mediach i wymyśliłem formułę „3 x artysta”, czyli co roku zapraszamy artystę, który nie tylko gra koncert, ale przez trzy dni uczestniczy w wydarzeniach towarzyszących festiwalowi, jest jego ambasadorem – opowiada Tylmanowski.
Wśród gości imprezy był Kazik Staszewski, który codziennie występował z jednym ze swoich zespołów (z Kultem, KNŻ, Kwartetem Pro Forma), ale zwiedzał też okolice, w tym szlak bunkrów Linii Mołotowa.
Pomysł na wypromowanie Cieszanowa rzeczywiście się sprawdził. Dzięki imprezie rozszerzyła się oferta gastronomiczna i noclegowa – gmina Cieszanów zbudowała nawet 10 domków dla uczestników festiwalu, które w ciągu roku także są wynajmowane. I chociaż wciąż jest kłopot z dojazdem, gdyż do małego Cieszanowa nie ma bezpośrednich połączeń z Warszawy, amatorzy muzyki rockowej docierają swoimi sposobami na dobrze zorganizowaną imprezę.
Iga Kołacz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter