Główne polskie dzienniki nie zdążyły  |  Wypłaty honorariów za "Reset"  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Marketing wspierający LGBT i równość wciąż kontrowersyjny  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Cennik TVN na sierpień  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Główne polskie dzienniki nie zdążyły  |  Wypłaty honorariów za "Reset"  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Marketing wspierający LGBT i równość wciąż kontrowersyjny  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Cennik TVN na sierpień  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Główne polskie dzienniki nie zdążyły  |  Wypłaty honorariów za "Reset"  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Marketing wspierający LGBT i równość wciąż kontrowersyjny  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Cennik TVN na sierpień  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2018

Newsy z sensora

Dziennikarze zafascynowani internetem rzeczy zastanawiają się, jak wykorzystać sensory do produkcji newsów i reportaży. Niemieccy wydawcy mają już za sobą pierwsze eksperymenty.

Przez miesiąc internauci mogli obserwować, jak żyją Connie, Emma i Uschi. Na stronie internetowej rozgłośni WDR, portalu Spiegel Online i na Facebooku mogli im się przyglądać na żywo, czytać tworzony przez nie blog, a nawet zadawać pytania. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że bohaterkami reportażu były... krowy. Internauta miał zobaczyć, czym różnią się między sobą różne typy hodowli (małe gospodarstwo rodzinne, chów ekologiczny, duże gospodarstwo rolne), a co za tym idzie, ile czasu krowa spędza na pastwisku, ile się porusza, pije, jak jest karmiona i w jakich warunkach daje najwięcej mleka. Było to możliwe dzięki sensorom, które umieszczono w oborach. Ale nie tylko. Bohaterki reportażu musiały połknąć wyposażony w czujniki bolus, który dokumentował w przedżołądku m.in. temperaturę ciała i wartość pH. Nowoczesne hodowle od dawna już korzystają z takich sensorów, a na domowym komputerze rolnik może m.in. włączać karmienie, regulować temperaturę w oborze lub sprawdzić, kiedy zwierzęta przechodzą ruję.

Kulminacyjnym punktem krowiego reportażu były narodziny potomstwa. – Specjalnie wybraliśmy krowy, które w trakcie projektu miały się ocielić – mówi Jakob Vicari, pomysłodawca reportażu „Superkrowy”. Dzięki sensorom internauci mieli w porę dowiedzieć się, kiedy dojdzie do ocielenia i przyglądać się temu w sieci.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.