Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 04/2016

Formuła na te czasy

Portale deklarują, że nie chcą robić telewizji bis, ale w jednym muszą ją naśladować – dostarczać wiarygodne dane o widowni. Inwestycja w wideo to dla portali wielomilionowe wydatki, a stawki za reklamę w Internecie wciąż są dalekie od telewizyjnych.

Były prezydent Lech Wałęsa po ujawnieniu teczek TW „Bolka” pierwszego wywiadu po przylocie do Polski udzielił nie telewizji informacyjnej, tylko medium internetowemu – Wirtualnej Polsce. Rozmowa przeprowadzona przez Jacka Żakowskiego z „Polityki” na żywo odtworzona została 380 tys. razy, a w niecałe 24 godz. cały zapis i fragmenty – już blisko 1,3 mln.

Tomasz Lis po tym, jak przestał prowadzić swój program w TVP 2, zadebiutował z autorskim formatem w Grupie Onet-RASP. W ciągu kilkunastu dni pierwsze trzy wydania „Tomasz Lis.” osiągnęły ponad 6 mln odtworzeń.

W zeszłym roku oba portale – WP i Onet – organizowały m.in. specjalne programy wideo towarzyszące wyborom prezydenckim i parlamentarnym, które wcześniej robiły tylko stacje telewizyjne i radiowe.

– Obserwując to, co się dzieje na świecie, trudno stać obok i nie zauważyć trendu wideo, istotnego elementu rozwoju nie tylko dla portali, ale i całego rynku internetowego – tłumaczy Sabina Lipska, group director video w Grupie Onet-RASP. Marta Czartoryska-Żak, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Grupie Wirtualna Polska, zaznacza: – Wideo to jeden z filarów naszej strategii i przyszłość Internetu. Ale nie chcemy powielać tego, co robią telewizje. Chcemy znaleźć formułę odpowiadającą oczekiwaniom współczesnego widza, formułę na te czasy.

Według Jarosława Paczka, digital platforms senior managera w domu mediowym MEC, decyzje wydawców tylko potwierdzają wzrost znaczenia treści wideo, zarówno z perspektywy użytkownika, jak i reklamodawcy. – Największe polskie portale przyspieszyły z inwestycjami w tej kategorii, stąd transfery gwiazd i produkcje kolejnych autorskich programów. Jest to związane także ze wzrostem budżetów w kategorii e-wideo, już dziś są one większe niż inwestycje reklamowe w dzienniki – zauważa Paczek.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.