Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 04/2016

Telewizja z pasją

Liczby mówią same za siebie: 1 mln widzów, 1,7 mln, 2,3 mln, 3,2 mln i 3,7 mln. Z roku na rok telewizyjny spektakl poświęcony ostatnim godzinom ziemskiego życia Jezusa przyciąga przed ekrany telewizorów coraz więcej Holendrów. „Skoro w zlaicyzowanej Holandii „Pasja” gromadzi miliony widzów, a teraz weszła na trudny amerykański rynek, czy nie sprawdziłaby się też w katolickiej Polsce?

„The Passion” to muzyczne widowisko, łączące poważną biblijną opowieść z popowymi szlagierami, organizowane co roku w innym mieście Holandii i transmitowane na żywo przez telewizję.

Mimo oskarżeń o banalizowanie przeżyć religijnych, komercjalizację wiary czy sakralny kicz oglądalność trwającego około półtorej godziny widowiska z roku na rok rośnie. Holandia liczy jedynie 17 mln mieszkańców, więc wynik z ub.r. – 3,7 mln widzów – robi wrażenie także za granicą. W 2014 roku swoją wersję widowiska stworzyła belgijska telewizja – spektakl „De Passie” obejrzało 800 tys. widzów regionalnych kanałów flamandzkiej telewizji publicznej. Potwierdzeniem tego, że w biblijnej opowieści sprzed dwóch tysięcy lat, odpowiednio podanej, drzemie komercyjny potencjał, jest też zainteresowanie zza oceanu. W tym roku po raz pierwszy amerykańską wersję „The Passion” postanowiła stworzyć i wyemitować stacja Fox (Nowy Orlean, 20 marca). „Piszemy historię, ponieważ będzie to pierwszy program, który w ciągu 48 godzin od emisji na żywo będzie można zobaczyć w Netfliksie, przetłumaczony i z napisami w 20 językach”– cieszył się na łamach dziennika „De Volkskrant” Jacco Doornbos, producent holenderskiej wersji, pracujący także przy amerykańskim projekcie. W rolę amerykańskiego Piłata wcielił się Seal.

Łukasz Koterba

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.