CDA wycofa się z rynku NewConnect  |  Burda Media Polska likwiduje stanowisko  |  Wirtualna Polska dostała zgodę UOKiK  |  Krajowy Instytut Mediów zakończył badania  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Finanse SFP  |  Poranne pasmo kanału Biznes24  |  TVP 3 Poznań z mikroreportażami  |  Podcast Radia Zet  |  Nowa odsłona serwisu Polskieradio.pl  |  PAP prowadzi ankietę  |  Polacy chcą być informowani, czy reklamę wygenerowała AI  |  Answear.com rozpoczyna kampanię  |  Aleph Group  |  Lech zachęca  |  Jet Line oraz In-Pulse dołączają  |  Dyrektor generalny wydawcy "Daily Mirror"  |  Apple ukarane we Francji 150 mln euro za nadużywanie dominującej pozycji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

CDA wycofa się z rynku NewConnect  |  Burda Media Polska likwiduje stanowisko  |  Wirtualna Polska dostała zgodę UOKiK  |  Krajowy Instytut Mediów zakończył badania  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Finanse SFP  |  Poranne pasmo kanału Biznes24  |  TVP 3 Poznań z mikroreportażami  |  Podcast Radia Zet  |  Nowa odsłona serwisu Polskieradio.pl  |  PAP prowadzi ankietę  |  Polacy chcą być informowani, czy reklamę wygenerowała AI  |  Answear.com rozpoczyna kampanię  |  Aleph Group  |  Lech zachęca  |  Jet Line oraz In-Pulse dołączają  |  Dyrektor generalny wydawcy "Daily Mirror"  |  Apple ukarane we Francji 150 mln euro za nadużywanie dominującej pozycji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

CDA wycofa się z rynku NewConnect  |  Burda Media Polska likwiduje stanowisko  |  Wirtualna Polska dostała zgodę UOKiK  |  Krajowy Instytut Mediów zakończył badania  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Finanse SFP  |  Poranne pasmo kanału Biznes24  |  TVP 3 Poznań z mikroreportażami  |  Podcast Radia Zet  |  Nowa odsłona serwisu Polskieradio.pl  |  PAP prowadzi ankietę  |  Polacy chcą być informowani, czy reklamę wygenerowała AI  |  Answear.com rozpoczyna kampanię  |  Aleph Group  |  Lech zachęca  |  Jet Line oraz In-Pulse dołączają  |  Dyrektor generalny wydawcy "Daily Mirror"  |  Apple ukarane we Francji 150 mln euro za nadużywanie dominującej pozycji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2016

Bat na Adblocka

Niemieccy wydawcy wypowiedzieli wojnę programom blokującym reklamy w Internecie. Tym razem z pewnymi sukcesami.

Internauci, którzy zainstalowali na swoich komputerach Adblocka, nie mogą już śledzić serwisu Bild.de. W połowie października Axel Springer, wydawca popularnego serwisu bulwarowego, postawił internautom ultimatum: albo wyłączą Adblocka, albo wykupią prenumeratę serwisu bez reklam (za 2,99 euro miesięcznie). Na dodatek, kiedy kolońska firma Eyeo – twórca rozszerzenia Adblock Plus – zamieściła w Internecie instrukcję ominięcia blokady, Axel Springer wystąpił do sądu, domagając się wydania tymczasowego zakazu publikacji tego typu instrukcji. Sąd w Hamburgu przyznał rację koncernowi, uznając blokadę Adblocka na Bild.de za „programowe zaszyfrowanie”, a jej obejście za łamanie prawa autorskiego. Oberwało się także internaucie, który na kanale YouTube instruował, jak za pomocą odpowiednich filtrów we wtyczce Adblock korzystać z serwisu „Bilda”. Axel Springer uznał, że internauta namawia innych do łamania prawa i wysłał mu przez prawnika ostrzeżenie oraz rachunek za koszty adwokackie.

W ślad za bulwarowym serwisem poszedł przyrodniczo-naukowy Geo.de (Gruner+Jahr). Teraz proponuje internautom, którzy nie wyłączą Adblocka, opłatę za korzystanie z bezreklamowej wersji za 0,49 euro (dostęp 24-godzinny) lub 2,99 euro (7-dniowy). – Uświadamiamy czytelnikom, że nasz serwis utrzymuje się z reklam i dochody z nich gwarantują wysoką jakość treści dziennikarskich – mówi Frank Thomsen, rzecznik Gruner + Jahr, wydawcy serwisu.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.