Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2016

Droga do gwiazd

Młodym krytykom filmowym dziś o wiele łatwiej dostać się na największe festiwale filmowe – ale o wiele trudniej im z tego wyżyć.

Kiedy próbuję się skontaktować po raz pierwszy z Olą Salwą, dziennikarką współpracującą m.in. z „Polityką”, „Kinem”, „Magazynem SFP” i Stopklatką, akurat jest na Viennale w Wiedniu. Dzwonię tydzień później, ale ona jest już na Camerimage w Bydgoszczy i żeby porozmawiać, muszę się dopasować do rozpiski wywiadów, które ma przeprowadzić, i prelekcji, które będzie prowadzić.

Piszę e-maila do młodego brytyjskiego krytyka filmowego Michaela Pattisona i otrzymuję automatyczną odpowiedź: „Obecnie biorę udział w festiwalach filmowych w Santiago de Compostela (6–9.10), Warszawie (9–19.10), Wiedniu (19.10–5.11), Winterthur (5–8.11), Sevilli (8–12.11), Bratysławie (12–17.11) i Tallinie (17–23.11) i mogę odpowiadać na maile dłużej niż zwykle”.

– Właściwie większość młodych krytyków filmowych tak dziś pracuje. Wymusza to na nich rynek. Festiwale są najlepszą okazją, by zrobić wywiad z aktorami i twórcami – wyjaśnia Bartosz Żurawiecki, szef działu recenzji w „Kinie”.

– Główna zmiana w ostatnich latach polega na tym, że liczba młodych osób piszących o filmie znacznie wzrosła, a liczba tytułów prasowych i internetowych gotowych zapłacić za relacje z takich imprez znacznie spadła – stwierdza Michał Oleszczyk, dyrektor artystyczny Festiwalu Filmowego w Gdyni.

Jakub Mejer

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.