Wydanie: PRESS 12/2003
Elementarz
Co robią gazety, by wychować sobie wiernego czytelnika?
Od 1960 roku maleje czytelnictwo gazet wśród młodzieży w wieku 18–25 lat. Sytuację w większości krajów na świecie odzwierciedlają badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez Mike’a Smitha z amerykańskiego Media Management Center, opublikowane w raporcie „Attracting and Retaining Young Readers” w czerwcu br. (patrz tabela). Malejące liczby przemawiają do wielu wydawców prasy, zwłaszcza tych działających w Światowym Stowarzyszeniu Gazet (WAN) i w ramach jego programów Gazety w Nauce (Newspapers in Education – NIE). Według ostatniego raportu z 2001 roku Jana Vincensa Steena z Norweskiego Stowarzyszenia Gazet 92 proc. ankietowanych dzienników drukuje dodatki i specjalne strony dla dzieci i młodzieży, a 85,4 proc. respondentów posługuje się programami Gazety w Nauce organizowanymi we współpracy ze szkołami. 24,4 proc. wydaje dzienniki dla młodego czytelnika.
Romana Zygmunt
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter