Wydanie: PRESS 12/2003
Przebojowy biznes
Na początku mijającego roku Radiu Zet wzrosła słuchalność. Stało się to jednak za cenę zmiany formatu.
W listopadzie minęło 30 miesięcy od chwili, gdy Radio Zet po raz ostatni było liderem rynku radiowego w Polsce. Wmaju 2001 roku minimalnie wyprzedzało Program I Polskiego Radia i RMF FM. Później należącej do holdingu Eurozet stacji wiodło się gorzej. Jej strata (liczona udziałami w rynku) do głównego konkurenta RMF FM wynosiła w pierwszej połowie 2002 roku prawie 6,5 punktu procentowego. Niekorzystny trend został odwrócony dopiero na początku tego roku. Stało się to jednak za cenę zmiany formatu. Dziś Radio Zet ma się kojarzyć jako stacja grająca „tylko wielkie przeboje”. Przypominają o tym nawet sekretarki, które odbierając telefony, przedstawiają się imieniem, nazwiskiem i... sloganem reklamowym.
– Upodabniając się do RMF-u, Radio Zet straciło klasę – komentują zawiedzeni słuchacze, ale mimo to okręt flagowy Eurozetu radzi sobie nieźle i wbrew życzeniom niektórych byłych pracowników nie poszedł na dno. Analitycy rynku radiowego nie wierzą jednak, by Zetka w najbliższym czasie ponownie mogła zostać liderem.
Mimo to w 2003 roku sukcesy odnosiły inne firmy należące do Eurozetu. Radiostacja zanotowała blisko 100-procentowy wzrost słuchalności, a broker RRM zdobył tytuł najlepszego biura reklamy w Polsce.
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter