Wydanie: PRESS 12/2003

Dom programowy

Domy mediowe powoli zastępują dyrektorów programowych w telewizjach.

Czy dom mediowy może zarabiać na sprzedaży programów stacjom telewizyjnym? Szefowie Magna Global Polska, który jako pierwszy zaczął u nas taką działalność, wskazują, że na Zachodzie jest to już normalne zjawisko. 

Jeden z jesiennych hitów Polsatu – serial kryminalny „Fala zbrodni” – jest właśnie produkcją przygotowaną na zlecenie Magna Global Polska. To powstały w ubiegłym roku dom negocjacyjny, w którego skład wchodzą: Initiative Warszawa, Universal McCann iPan Media Western. Dom zapłacił za produkcję „Fali zbrodni”, a zarobił na prowizji ze sprzedaży tej serii Polsatowi. – Kupiliśmy serial od Magna Global. Nie wiem, jak oni go zdobyli – mówi Piotr Fajks, dyrektor programowy Polsatu. Szefowie domu mediowego milczą pytani otajniki transakcji.

W prospekcie emisyjnym przygotowującej się do wejścia na giełdę firmy producenckiej ATM Grupa zawarto informację, że Magna Global generuje 23 proc. obrotów całego rynku reklamowego w Polsce, w tym 30 proc. rynku reklamy telewizyjnej.

Jarosław Murawski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.