Wydanie: PRESS 12/2003
Newsy targetowane w
Dziennikarze formatujący serwisy dla rozgłośni BBC muszą sobie codziennie zadawać pytanie: „Kim jestem dzisiaj?”
Radio BBC przygotowuje codziennie kilkadziesiąt serwisów informacyjnych – o różnym profilu, stylistyce i objętości, skierowanych do różnych grup odbiorców. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wszystkie redaguje tych samych dwunastu dziennikarzy. Posiedli oni umiejętność formatowania newsów.
– Kiedy zaczynałem pracę jako dziennikarz radiowy, informacja w serwisie redagowana była według sztywnego schematu – mówi John Allen, który przez ponad 20 lat był dziennikarzem radia BBC. – Pamiętam, że w dniu, kiedy zmarł Elvis Presley, musieliśmy zaczynać dzienniki od informacji o podniesieniu stóp procentowych przez Bank Anglii. Jakież to było niedorzeczne – wspomina. Allen przez jakiś czas kierował newsroomem BBC, zmieniając całkowicie sposób prezentowania informacji w jego radiach. Dziś z jego wiedzy na temat targetowania serwisów radiowych korzystają nadawcy z różnych krajów.
Anna Wielopolska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter