Wydanie: PRESS 11/2013
Wycelować w zmysły

Marketing sensoryczny wyzwala reakcje skojarzeniami
Aromat świeżo parzonej kawy w delikatesach czy szeleszczący dźwięk płonącego w kominku drewna w sklepie budowlanym – to tylko niektóre narzędzia marketingu sensorycznego. – Polega on na wykorzystaniu bodźców, które w zaplanowany sposób oddziałują na wszystkie zmysły potencjalnego klienta – tłumaczy Arkadiusz Szczepański, general director Commercial Communication. O skuteczności działań nakierowanych bezpośrednio na zmysły konsumenta – węch, słuch, dotyk – decyduje obejście jego woli.
– Sensualność jest pozaracjonalna, odwołuje się bezpośrednio do naszej pamięci – wyjaśnia Arkadiusz Szczepański. Wykorzystanie czynników oddziałujących na zmysły konsumenta ma na celu wywołanie u niego określonych skojarzeń, a w efekcie pożądanej przez marketingowców reakcji.
Daria Różańska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
