Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11/2013

Centrum sprzedaży

Jak to możliwe, że najbardziej nielubiany kanał sprzedaży – call center – jest w Polsce wciąż najskuteczniejszy

Dzień dobry, czy to telefon pana Jerzego Nowak? – Tak, ale ja się deklinuję. – A to przepraszam, zadzwonię później”. Ten cytat z rozmowy z konsultantem obiegł niedawno media społecznościowe, wywołując nie tylko rozbawienie, ale też falę komentarzy i narzekań na call center. Bo dzwonią, kiedy człowiek jest zajęty, wciskają coś zbędnego i są namolni. Z komentarzy w sieci można by wywnioskować, że telefoniczny kanał sprzedaży to przeżytek.

Najwyraźniej jednak jest wręcz przeciwnie. Według szacunków Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego w 2011 roku w Polsce działało ok. 80 tys. stanowisk call center. W 2012 roku było ich już 200 tys. – Rozmowa telefoniczna jest narzędziem pozwalającym na efektywną kosztowo interakcję z klientem, coraz szerzej wykorzystywaną w sprzedaży oraz obsłudze klienta – mówi Hanna Osetek-Pasquet, dyrektor operacyjna TIM Call Center. Wzrost liczby stanowisk call center w Polsce jest większy niż w innych krajach. Ale też Polacy – jak zauważa Rafał Oracz, prezes Online Media Group Poland – dokonują tą drogą wyjątkowo wielu zakupów. – Dobrym przykładem są ubezpieczenia komunikacyjne: w Wielkiej Brytanii przez telefon zawiera się tylko 5 procent umów na te ubezpieczenia, w innych krajach Europy Zachodniej 15 procent, w Polsce aż 60 procent – mówi Oracz.

Magdalena Rydzik

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.