Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11/2013

VaGla na tropie

Z Piotrem Waglowskim, autorem serwisu VaGla.pl, rozmawia Jacek Nizinkiewicz

Dlaczego postanowił Pan wyciągnąć z kancelarii premiera informacje o tym, czy i jakie umowy zawarła na wsparcie w oddziaływaniu wizerunkowym w Internecie?
Nie atakuję rządu. Po prostu nie dostałem na czas informacji z kancelarii premiera i odnotowałem to w swoim serwisie. Wiem, że pan premier nie czyta mojego serwisu, ale już jego ministrom to się zdarza. Gdybym dostał na czas umowę na wsparcie komunikacyjne między kancelarią a agencją brandAddicted, nikogo by ta sprawa nie zainteresowała. 

Czego dotyczyła umowa?
Wsparcia rządu w sytuacjach kryzysowych, między innymi niwelowania negatywnej opinii na temat kancelarii premiera w mediach społecznościowych. Według mnie kancelaria premiera nie powinna zawierać takiej umowy. Media społecznościowe nie są narzędziem dla rządu. Takimi narzędziami są Biuletyn Informacji Publicznej i platforma ePUAP. 

Na Facebooku, Twitterze czy YouTube instytucje państwowe nie powinny mieć swoich kont?
Wszystkie serwisy, które nie mieszczą się w krytycznej infrastrukturze państwa, nie powinny mieć racji bytu. Donald Tusk i Radosław Sikorski mogą sobie być na Twitterze, ale jako osoby prywatne, nie jako prezes Rady Ministrów i minister spraw zagranicznych. Przedstawiciele instytucji państwowych nie mają podstawy prawnej do funkcjonowania w mediach społecznościowych. Minister czy ministerstwo nie mają prawa nikogo banować, a to się dzieje.

Jacek Nizinkiewicz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.