Wydanie: PRESS 08/2012
Celebryci na ekosłużbie
Reklamodawcy w Polsce dopiero odkrywają możliwości, jakie daje udział celebrytów przy promowaniu akcji zielonego marketingu
Kiedy koncern farmaceutyczny Bayer zastanawiał się, jak wypromować jubileuszową edycję akcji „Ekologia w obiektywie”, która od dziesięciu lat stawia na ochronę środowiska naturalnego, wpadł na pomysł, by zatrudnić znaną osobę. Kiedy zastanawiano się, kogo wybrać, szefowie orzekli: „Lepiej mieć kilka sławnych osób”. Piosenkarka Justyna Steczkowska chwyciła więc aparat fotograficzny, a przed obiektywem stanęły znane podróżniczki Elżbieta Dzikowska i Beata Pawlikowska oraz piosenkarka Ewelina Flinta.
Zielono na Zachodzie
Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu, uważa, że reklamodawcy w Polsce zaczynają odkrywać możliwości, jakie daje udział celebrytów w akcjach promocyjnych zielonego marketingu. W ub.r. liczba dobrych praktyk z zakresu ekologii wzrosła w porównaniu z 2010 rokiem z trzech do dziewięciu. Według prezes FOB, to nadal niewiele, ale tendencja jest rosnąca.
Tymczasem za granicą znane twarze w akcjach promujących zielony marketing pojawiają się tak licznie i tak często, jak to tylko możliwe. Oprah Winfrey, Tyra Banks i Carrie Underwood zgodziły się wziąć udział w akcji PETA – organizacji aktywnie i ostro walczącej o prawa zwierząt, a reklamy z ich udziałem ukazały się w magazynach, na stronach internetowych i billboardach na stacjach metra w Nowym Jorku.
Na Zachodzie powstały już nawet specjalne agencje zajmujące się łączeniem firm komercyjnych i organizacji pozarządowych z celebrytami. Do ich obowiązków należy np. sprawdzenie przed podpisaniem umowy, czy zanim gwiazda założy koszulkę z napisem „Segreguj śmieci”, nie była wcześniej przyłapana przez paparazzich na wyrzucaniu wszystkich odpadków do jednego kosza.
Dorota Olczyk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter