Wydanie: PRESS 08/2012
Geniusz badań
Gemius jest monopolistą badań Internetu w Polsce. Nie tylko dlatego, że jest tańszy niż konkurencja
Na ekranach komputerów w newsroomach dużych portali co chwila błyska krwista czerwień. To efekt GemiusHeatMapy, programu pozwalającego na bieżąco monitorować ruch na stronach serwisu – już po kilku minutach można się zorientować, czy umieszczony na witrynie temat chwycił, czy trzeba go zastąpić innym lub zmodyfikować tytuł bądź zajawkę tak, by bardziej przyciągała uwagę internautów. Im intensywniej klikają w dany link, tym czerwieńsza barwa boksu, który obejmuje daną informację. A w górnym rogu ekranu wyświetla się dodatkowo żółty prostokącik z liczbą kliknięć w wybranym przedziale czasowym.
Program stworzył Gemius, polska spółka założona pod koniec lat 90. Znana jest też z pomiaru Gemius-Traffic pokazującego specyfikę ruchu na witrynach oraz – przede wszystkim – z Megapanelu przygotowywanego dla Polskich Badań Internetu.
Siedziba Gemiusa (od: Global eMarketing Internet Usage System) mieści się w zagłębiu biurowców na warszawskim Mokotowie – w sąsiedztwie takich koncernów jak Henkel, Unilever, Viacom. Firma zatrudnia ponad 250 pracowników w Polsce i ok. 100 za granicą. Na polskim rynku badanie Megapanel uchodzi za standard i mimo krytyki jego metodologii na razie nie wydaje się zagrożone.
Mariusz Janik, Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter