Wydanie: PRESS 08/2012
Praktycznie edukowani
Nowe kierunki i więcej zajęć praktycznych – to odpowiedź uczelni na zmiany w warsztacie dziennikarza i specjalisty PR
Wykształceni w teorii, ale bez praktycznych umiejętności – tak od dawna mówi się o absolwentach kierunków związanych z komunikacją w mediach. – Studenci oraz absolwenci dziennikarstwa są często gorzej przygotowani do dzisiejszych realiów pracy redakcyjnej od absolwentów innych kierunków. Nie przypominam sobie na przykład osoby, która potrafiłaby pracować w innym programie niż notatnik czy MS Word – mówi Jarosław Kosmatka, szef redakcji Dzienniklodzki.pl.
Podobnie rzecz ma się ze specjalistami od public relations czy kształtowania wizerunku. – Absolwenci nawet tych kierunków, które są ściśle związane z Internetem i nowymi mediami, nie mogą się pochwalić jakąkolwiek praktyczną stycznością z branżą. W większości przypadków nie są dostatecznie przygotowani do objęcia samodzielnych stanowisk – zauważa Grzegorz Miłkowski, dyrektor PR w agencji Imagine PR.
To się jednak powoli zmienia, a ma się zmieniać szybciej. W ub.r. znowelizowano ustawę o szkolnictwie wyższym i wprowadzono Krajowe Ramy Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego, wdrażające model europejski dostosowujący szkolnictwo do potrzeb przyszłych pracodawców. W rezultacie uczelnie kładą coraz większy nacisk na zajęcia warsztatowe, tworzą też całkiem nowe, niespotykane wcześniej kierunki i specjalności.
Adrian Todorczuk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter