Wydanie: PRESS 04/2010
Wizerunek dla wyborcy
Jeśli w prawyborach Platformy Obywatelskiej wygra Sikorski, będę głosował na Kaczyńskiego – taką deklarację usłyszałam na początku marca od kilku dziennikarzy, skądinąd nieukrywających niechęci do Prawa i Sprawiedliwości. Radosław Sikorski, minister spraw zagranicznych i kandydat w prawyborach Platformy Obywatelskiej na prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, nie jest ulubieńcem mediów. Bywa arogancki, łatwo się obraża, trudno się z nim umówić. Swoje stosunki z dziennikarzami starał się ostatnio naprawić – najczęściej niezręcznie. – W tym roku Sikorski przyszedł na Bal Dziennikarzy z asystentką od public relations, która podchodziła do gości i proponowała rozmowę z ministrem. Jednak bal to bal. Pierwszy raz spotkałem się z taką formą towarzyską – opowiada Jacek Żakowski z „Polityki”.
Media chętnie przypominają lapsusy szefa MSZ: agresywne wypowiedzi pod adresem urzędującego prezydenta i snobistyczne skłonności. Na jego kontrkandydata w prawyborach, marszałka Sejmu RP Bronisława Komorowskiego, dziennikarze nie narzekają. – To brat łata, łatwy w kontakcie, nie unika współpracy. Sikorski jest arogantem. Ma świetny życiorys i gdyby sprawiał sympatyczniejsze wrażenie, byłby faworytem prawyborów – mówi dziennikarz, który zastrzega anonimowość.
Sympatie dziennikarzy zapewne nie zaważyły na opinii 46 tys. członków Platformy Obywatelskiej, którzy w prawyborach wybierali w marcu kandydata partii na prezydenta. Ich decyzja miała być znana 27 marca (po zamknięciu tego numeru „Press”). Sympatie mediów mają natomiast duży wpływ na to, jak wyborcy postrzegają polityków. To media kreują wizerunek polityków: zachowania w nich prezentowane wzbudzają bądź nie sympatię do nich. I choć z duetu Sikorski – Komorowski jeden dostanie szansę zastąpienia Lecha Kaczyńskiego, znaczenie drugiego jako polityka na pewno wzrośnie.
Więcej w kwietniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter