Wydanie: PRESS 04/2010
Pismo na baterie
Migają flesze w telefonach. Obok w kolejce już czekają następni. Z rąk do rąk wędruje Asus DR-900, pierwszy czytnik tajwańskiej firmy Asus. Goście targów CeBIT 2010 w Hanowerze chcą wziąć urządzenie do ręki, przetestować. Na dużym dotykowym wyświetlaczu o przekątnej 9 cali przeglądają książki przywołane z przepastnej pamięci urządzenia.
Ale uwagę dziennikarzy przykuwa coś innego. To opcja News, umieszczona skromnie gdzieś pośrodku menu głównego. Pozwala na czytanie tzw. kanałów RSS – używanych powszechnie przez internetowe media oraz blogerów. DR-900 wyposażono również w przeglądarkę internetową.
Czytnik staje się zatem nie tylko przenośną biblioteką, zdolną pomieścić tysiące książek, ale także podręczną czytelnią prasy. Nie męcząc wzroku, pozwala przejrzeć wiadomości w metrze czy na skąpanej w słońcu plaży.
Dzięki debiutowi w Hanowerze Asus – który wylansował modę na tzw. netbooki – jest kolejną firmą, która próbuje dołączyć do rewolucji zapoczątkowanej przez amerykańskiego Amazona i jego czytniki Kindle. W nadchodzącą zmianę czytelniczych obyczajów uwierzyli już inni – od koncernu Hearst, przez gigantów w rodzaju Apple, Sony czy Samsunga, po nowe firmy z Chin, jak Onyx czy Hanvon.
Wydawcy właśnie uświadamiają sobie, że media drukowane znajdą się niebawem na najostrzejszym w swej historii wirażu, po którym tradycyjne książki mogą się stać dobrem luksusowym.
Więcej w kwietniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter