Wydanie: PRESS 04/2010
Tu uszczknąć, tam przytrzymać
Trzech olbrzymich zawodników sumo trzyma się razem i dzięki temu nie upadają, a wokół biega mały piesek i kąsa ich po kostkach – tak sytuację na rynku telekomunikacyjnym opisuje jeden z jego obserwatorów. Pieskiem jest P4, operator sieci Play, zapaśnikami wielka trójka, czyli Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa i PTK Centertel. Na razie to właśnie Play dyktuje tempo działań marketingowych, narzuca strategię ciągłych promocji i obniżania cen.
Operator, który pojawił się na rynku trzy lata temu, buduje obecnie bazę klientów. A że niewielu jest nowych do przejęcia, stara się podbierać ich konkurencji. Robi to, kusząc niskimi cenami. W lutym br. dla użytkowników telefonów na kartę wprowadził ofertę „Stan Darmowy w Play”. Za doładowanie konta kwotą minimum 30 zł miesięcznie można dzwonić do wszystkich wewnątrz sieci bez limitu. Na razie to promocja, lecz przedstawiciele P4 nie wykluczają, że zostanie w ofercie na stałe.
W odpowiedzi na promocję Play PTK Centertel zaczął reklamować niemal darmowe rozmowy w sieci Orange POP (pakiet 1 tys. minut za 6 zł), a PTC – taryfy Heyah, które pozwalają na rozmowy ze wszystkimi w sieci po doładowaniu konta kwotą 30 zł. – Naszą nadrzędną zasadą jest zapewnianie jak najlepszej oferty. Jeśli inny uczestnik rynku zaproponuje coś ciekawego i uznamy, że będzie to atrakcyjne także dla naszych klientów, wprowadzamy to niezwłocznie – mówi Robert Bujok, szef marketingu Heyah w PTC.
Ledwo konkurencja zdążyła zareagować na ofertę Play, w połowie marca wprowadził on kolejną ofertę – „LongPlay”. Tym razem darmowe rozmowy do wszystkich w sieci Play otrzymali klienci posiadający abonament.
Specjaliści z branży telekomunikacyjnej są zgodni: takie oferty to nowa jakość na polskim rynku, do tej pory nie było bowiem zryczałtowanych opłat bez limitu rozmów do wszystkich w danej sieci. Nigdy też nie było tak tanio. Można zatem przypuszczać, że walka na oferty i ceny między operatorami jeszcze się w tym roku zaostrzy.
Więcej w kwietniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter