Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 04/2010

Pterodaktyl cenzury

Nie przeproszę za wypowiedź Andrzeja Czeczota – zapewnia Ewa Wanat, redaktor naczelna radia Tok FM. – Nawet nie wiem, kogo bym miała przepraszać. Uważam za absurd karanie za to, co się mówi w radiu – dodaje. To jej komentarz do decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która 16 lutego br. przyjęła uchwałę upoważniającą przewodniczącego Witolda Kołodziejskiego do wydania decyzji o ukaraniu nadawcy za wypowiedź radiową satyryka Andrzeja Czeczota. Tok FM grozi grzywna do 50 proc. rocznej opłaty, którą ponosi za użytkowanie częstotliwości. – Otrzymaliśmy od nadawcy wyjaśnienia i wkrótce podejmiemy decyzję – mówi Witold Kołodziejski. (Do czasu zamknięcia tego numeru decyzja nie została ogłoszona).
5 stycznia br. rysownik Andrzej Czeczot w prowadzonej na żywo audycji Romana Kurkiewicza „Kurkiewy” w radiu Tok FM, opowiadając m.in. o panującej obecnie cenzurze obyczajowo-kościelnej, powiedział, że są dowcipy, których media ze strachu nie opublikują. Jako przykład opowiedział anegdotę: remedium na spadek powołań kapłańskich jest uchwalenie przez Kongregację ds. Nauki i Wiary, iż „stosunek kapłana z ministrantem nie jest śmiertelnym grzechem pedofilstwa, godnym potępienia, ale pierwszym stopniem święceń kapłańskich, aktem strzelistym posłuszeństwa”. Wypowiedź Czeczota została powtórzona w programie popołudniowym, którego gościem był m.in. Tomasz Terlikowski. Publicysta poczuł się urażony dowcipem i zapowiedział, że zgłosi sprawę do KRRiT.
Zdaniem mec. Marcina Lassoty, specjalisty prawa własności intelektualnej, partnera Kancelarii Adwokackiej Lassota i Partnerzy, okoliczność, że wypowiedź Andrzeja Czeczota padła w trakcie audycji poświęconej tematyce wolności słowa, powinna przemawiać na korzyść satyryka, a także samego nadawcy.

Więcej w kwietniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.