Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 04/2010

Los loterii

Łukasz Lewandowski, prezes agencji marketingowej IQ Marketing, w tym roku nie zrealizował żadnej loterii promocyjnej, choć wcześniej realizował po kilkanaście rocznie. Wszystko przez uchwalaną pospiesznie i w atmosferze politycznego skandalu tzw. ustawę hazardową. W porównaniu z obowiązującą do końca października ub.r. Ustawą o grach i zakładach wzajemnych, teraz loterię konsumencką może urządzać jedynie jej organizator. To uderza w byt agencji, które wcześniej żyły głównie ze zleceń od organizatorów. Tylko w Warszawie problem dotyczy kilkudziesięciu firm.

Wymarzone szczęście
– Wrzucono nas do jednego worka z właścicielami jednorękich bandytów – twierdzą przedstawiciele agencji reklamowych.
Zdaniem Piotra Pokrzywy, dyrektora generalnego Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, ustawa została stworzona niewłaściwie. Za dużo w niej polityki, za mało zdrowego rozsądku. Poprzednie zapisy utrwaliły wieloletnią praktykę rynkową. Reklamodawca był formalnym organizatorem loterii. Występował do Ministerstwa Finansów o zgodę na jej przeprowadzenie oraz zapewniał pieniądze na nagrody i działania wspierające przedsięwzięcie. Natomiast wymyślenie mechanizmu loterii, komunikacji marketingowej, wydrukowanie materiałów promocyjnych czy zapewnienie rozwiązań technologicznych zlecał agencji reklamowej.
Nie ma teraz wielu loterii konsumenckich, bo nie każda firma jest w stanie podołać ciężarowi przygotowania ich od A do Z. – Trudniej też o pozwolenie na przeprowadzenie loterii. W kilku przypadkach nie doczekaliśmy się zgody i musieliśmy loterie zamieniać na konkursy – przyznaje Wojciech Tomczak, rzecznik prasowy koncernu Unilever Polska.

Więcej w kwietniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.