Wydanie: PRESS 04/2010
Aplikacja prasowa
Naga dziewczyna na pierwszej stronie to stały element wysokonakładowej gazety „Bild-Zeitung” w Niemczech (sprzedaż ponad 3 mln egz.). Dziewczynę można zobaczyć także na stronie internetowej Bild.de, a od niedawna – dzięki aplikacji – także na ekranie iPhone’a i iPoda Touch. Mało tego: wystarczy, by posiadacz takiego sprzętu powoli potrząsał telefonem, a dziewczyna będzie zrzucała kolejną część garderoby. Aplikacja „Bild-Zeitung”, która oprócz atrakcyjnej dziewczyny zawiera najważniejsze informacje dnia, kosztuje 1,59 euro miesięcznie i jest dostępna na platformie iTunes, internetowym sklepie Apple. Nieco więcej (3,99 euro) musi zapłacić ten, kto w poprzedzający wieczór chce dodatkowo otrzymywać na iPhone’a wydanie całej gazety jako plik pdf. Użytkownik aplikacji może indywidualnie ustalić kolejność treści, życząc sobie np. informacje sportowe na pierwszej stronie zamawianego wydania. Podobną aplikację wydawnictwo Axel Springer oferuje dla dziennika „Die Welt” (za 2,99 i 4,99 euro), lokalnej „Berliner Zeitung” i magazynu telewizyjnego „Hörzu”. Specjalną aplikację „Mein Klub” („Mój klub”) koncern opracował także dla fanów piłki nożnej.
Aplikacje (tzw. apps), czyli małe programy dla tzw. smartphone’ów, to najnowszy trend w rozwoju niemieckich wydawnictw. – Rynek aplikacji przeżywa boom, wydawcy chcą mieć w tym udział – mówi Holger Kansky, referent ds. multimediów w Niemieckim Związku Wydawców Dzienników (BDZV).
Więcej w kwietniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter